احداث کتابخانه عمومی در سرحدات میامی سمنان

رئیس کتابخانه‌های عمومی میامی با بیان اینکه سرحدات میامی دارای کتابخانه عمومی می‌شود، گفت: با همراهی مسئولان امیدواریم هرچه زودتر شاهد اخذ مجوز کتابخانه روستای جودانه نیز باشیم.
تصویر احداث کتابخانه عمومی در سرحدات میامی سمنان

به گزارش سایت خبری پرسون از سمنان، کمال ترابیان صبح چهارشنبه در نشست انجمن کتابخانه‌های میامی به میزبانی فرمانداری شهرستان با بیان اینکه میامی موفق‌ترین انجمن کتابخانه استان سمنان را دارد، تاکید کرد: در سال ۹۸ و ۹۹ به لحاظ سطح کیفی مصوبات، انجمن کتابخانه‌های عمومی میامی توانست رتبه برتر استان را کسب کند.

وی با بیان اینکه به لحاظ برگزاری مستمر و تأثیر گذار جلسات نیز انجمن کتابخانه‌های عمومی میامی توانسته شاخص‌ترین در سطح استان باشد، افزود: فعالیت این انجمن به ارتقای کیفی و کمی مطالعه در میامی کمک کرده است.

تلاش برای ایجاد کتابخانه

رئیس اداره کتابخانه عمومی میامی با بیان اینکه در سال جاری جلسات انجمن به صورت منظم برگزار و مصوبات خوبی نیز در آن صورت گرفته است، بیان داشت: انجمن خیران کتابخانه‌های میامی در کنار انجمن کتابخانه، دیگر نهادی است که به خصوص در همین سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ توانسته کارهای ارزشمندی را انجام دهد که این امر نیز حاصل حمایت همه از کتاب و کتابخوانی است.

ترابیان با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر کشور و کتابخانه‌های عمومی خوشبختانه برنامه‌های فرهنگی کتابخوانی در میامی تعطیل نشد و در سال ۹۹ توانستیم ۷۰۰ برنامه فرهنگی را در سطح شهرستان با محوریت کتاب برگزار کنیم که به نوع خود، کم نظیر بود، تاکید داشت: استفاده از فضای مجازی از دیگر اقداماتی بود که توانستیم در سال جاری و گذشته برای تولید برنامه‌های مفید فرهنگی صورت دهیم تا به جوانان بخش فرهنگی و مفید فضای مجازی را نیز یادآوری کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم برنامه‌های شاخص فرهنگی میامی تداوم داشته باشد، ابراز داشت: ساختمانی را به پیشنهاد دهیاری روستای جودانه در نظر داریم که در آن کتابخانه عمومی راه اندازی کنیم از سوی دیگر روستاهای همجوار مانند ارمیان و قدس نیز صورتجلسه ای را امضا کرده‌اند که از کتابخانه مذکور حمایت و اهالی این روستاها هم برای استفاده از کتابخانه جودانه مبادرت ورزند که این نشان از فرهنگ دوستی این سه روستا می‌دهد و کار را برای ما راحت کرده است از سوی دیگر این کتابخانه می‌تواند در منطقه تحول خوبی به وجود بیاورد.

استفاده از ظرفیت خیران

رئیس کتابخانه‌های عمومی میامی گفت: ساختمان مذکور مورد بازدید قرار گرفته و برخی مسائل باید در این ساختمان لحاظ می‌شد که برنامه‌ریزی برای آن صورت گرفته است اما به دلیل تغییر و تحولاتی که به خصوص در روستا رخ داده، متأسفانه شرایط ایجاد کتابخانه مهیا نشد و ما نتوانستیم مجوز نهایی کتابخانه روستای جودانه میامی را اخذ کنیم و این علی رغم تلاش‌هایی است که حتی قبل از ایجاد کتابخانه عمومی نردین و نامنیک در بخش کالپوش صورت گرفته بود.

ترابیان با بیان اینکه دهیاری و بخشداری اعلام آمادگی و شرایط را مهیا کرده‌اند از سوی دیگر ما از مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز خواسته‌ایم تا از این طرح حمایت کند، گفت: به زودی با اقدامات صورت گرفته منطقه سرحدات میامی که متأسفانه فاقد کتابخانه عمومی است، دارای کتابخانه خواهد شد.

وی افزود: انجمن کتابخانه ساز میامی با توجه اینکه وضعیت مالی در کتابخانه ها مناسب نیست از سوی دیگر درصد درآمد اختصاص یافته شهرداری میامی علی رغم همکاری خوبی که دارند، به دلیل فقدان شرایط مناسب اقتصادی، کفاف نمی‌دهد، خوشبختانه توانسته به مثابه یک بازوی قدرتمند و حامی همیشه کنار ما باشد و امیدواریم بیشتر بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

منبع:مهر

307925