امام جمعه سنندج:

اجازه ندهیم اختلافات به محاکم قضایی کشیده شود/ قوه قضاییه نهایت دقت در به کارگیری قضات را داشته باشد

امام جمعه سنندج گفت: باید تلاش ما این باشد که اجازه ندهیم مشاجرات و اختلافات به محاکم قضایی برسد و این موارد بصورت صلح و پادرمیانی بزرگان و معتمدین حل شود زیرا قرآن کریم نیز در این باره تاکیدات فراوانی بر سازش بین برادران دینی دارد.

تصویر اجازه ندهیم اختلافات به محاکم قضایی کشیده شود/ قوه قضاییه نهایت دقت در به کارگیری قضات را داشته باشد

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، ماموستا فایق رستمی؛ امام جمعه سنندج صبح امروز به مناسبت هفته قوه قضائیه با مدیرکل و کارکنان دادگستری استان کردستان دیدار و گفتگو کرد.

امام جمعه سنندج در این دیدار اظهار داشت: علیرغم تمام تبلیغات رسانه‌های خارجی و بیگانه برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات 28 خردادماه، همه دیدیم که ملت ایران به ویژه مردم کردستان در این روز حماسه‌ای عظیم آفریدند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اسلام نگاه و توجه ویژه‌ای به عدالت و حقوق دیگران دارد، تاکید کرد: اسلام جدای از مهربانی و رحمانیتی که دارد در بحث احقاق حقوق شهروندان به صورت مکتوب و تخصصی دستورات قضایی ویژه‌ای دارد که اجرایی شدن همه آنها باعث می‌شودکه حقوق هیچ فردی در جامعه پایمال نشود.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار نمود: طبق موازین شرع و اسلام دستگاه قضا باید براساس چهار رکن امور خود را مدیریت کند که این ارکان شامل عدالت، مشورت، عمران و آبادانی است و در سایه این 4 رکن است که امنیت به معنای واقعی برای شهروندان محقق می‌شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: بالعکس برخی از جریان‌ها و افراد که ادعا دارند عدالت و احقاق حقوق شهروندی در اسلام در حاشیه قرار دارد، باید گفت که مباحث حقوقی و قضایی از اولویت‌های مهم و نخست دین مبین اسلام است و برای آن نمونه‌های بسیاری در کتب دینی به عینه مشهود است.

این عالم اهل سنت گفت: برای نمونه حضرت علی (ع) در مباحث قضایی و قضاوت بر نهایت بی‌طرفی تایید فراوان داشته‌اند تا جایی که در مواردی که حقوق کسی به ناحق پایمال می‌گردید ایشان با خاطی برخورد بسیار قاطعی داشتند.

امام جمعه سنندج در ادامه سخنان خود اضافه کرد: با این وجود باید تلاش ما این باشد که اجازه ندهیم مشاجرات و اختلافات به محاکم قضایی برسد و این موارد بصورت صلح و پادرمیانی بزرگان و معتمدین حل شود زیرا قرآن کریم نیز در این باره تاکیدات فراوانی بر سازش بین برادران دینی دارد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: بنابراین از سیستم قضایی درخواست داریم که در گزینش قضات نهایت دقت و توجه را داشته باشد و افرادی امین، درستکار، باایمان و متعهد را در این پست حساس بگمارد تا خدایی ناکرده حقوق کسی پایمال نشود.

ناصر عباسعلی ـ استان کردستان

307900