عرضه برابر خدمات شهری برای ساکنین تهران

پیروزحناچی شهردار تهران، معتقد است که «تهران شهری برای همه»، یعنی همه ساکنان آن از خدمات شهری به طور یکسان برخوردار باشند و اقلیت‌های دینی نیز به همان میزان از امکان ارائه شده استفاده کنند.
تصویر عرضه برابر خدمات شهری برای ساکنین تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، پیروز حناچی روز چهارشنبه در آئین بهره برداری از پروژه های مدیریت شهری منطقه ۱۴ و بهسازی میدانگاه و مجموعه آرامستان های دولاب افزود: امروز یکی از روزهای زیباست از این جهت که پروژه های متفاوتی را افتتاح می کنیم و نکته مشترک همه پروژه ها نگاه اجتماعی به آنها است؛ نگاهی که برای حل مشکلات شهر راهگشاست و هزینه‌های شهر را کاهش می‌دهد.

وی یادآور شد: شورای شهر اعتبار مناسبی را برای این پروژه‌ها در نظر گرفته است؛ ۲ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ و در سال ۱۴۰۰ بیش از این مقدار اعتبار برای این پروژه‌ها لحاظ شد.

شهردار تهران گفت: امروز بازدیدی از بوستان اجتماعی منطقه ۱۴ داشتیم که در آن مردم نقش محوری را برای حفاظت و حراست دارند؛ برخلاف سایر بوستان‌ها که مردم از دست معتادان متواری و شاکی هستند، در این بوستان معتادان از دست مردم فراری اند و این نتیجه نگاه اجتماعی به شهر است.

وی اظهار امیدواری کرد که دوستان دیگر هم که برای دوره بعد مدیریت را بر عهده می گیرند، این مسیر را دنبال کنند و به عقب برنگردیم.

حناچی ادامه داد: بخش دیگری از این پروژه ها مربوط به نقاطی از جمله خیابان کرمان است که مدت مدیدی بدون توجه مانده بود و در کمیسیون ماده ۵ تعیین تکلیف شد.

شهردار تهران گفت: افزایش بافت فرسوده، اقدام افتخار آمیزی نیست اما ۵۰ هکتار از منطقه ۱۴، در شمار بافت فرسوده قرار گرفت تا مردم از تسهیلات و امتیازات پیش بینی شده برای بازسازی و بهسازی این بافت ها بهره‌مند شوند.

وی اعلام کرد: همواره توجه به ارزش های تاریخی و فرهنگی شهر مدنظر ما بود تا به این طریق شهر را به محلی برای همه مردم تبدیل کنیم؛ تهران شهری برای همه یعنی همه ساکنان آن به طور برابر از خدماتی که ارائه می شود، برخوردار شوند و اقلیت های دینی نیز در این زمره باشند.

شهردار تهران به ساماندهی آرامستان مسیحیان در محله دولاب اشاره کرد و گفت: این منطقه متروکه که ریشه های تاریخی دارد و بسیاری از شخصیت ها در آن آرام گرفتند، بازسازی شده و به یکی از جاذبه های شهر تبدیل می شود.

وی تاکید کرد: یکی از خصوصیات این دوره این بود که عرصه‌های عمومی را گسترش دادیم و امیدواریم که این نگاه ادامه پیدا کند، نگاهی که ضمانت اجرای آن خود مردم هستند.

حناچی با ابراز امیدواری کرد که این مکان مورد قبول هم وطنان مسیحی قرار گیرد و گفت: با توجه به ثبت ملی بودن این مکان و واجد ارزش بودن آن باید متناسب با ارزش ها با آن برخورد شود.

بهره برداری از ۷۰ پروژه در منطقه ۱۴ تهران

کامبیز مصطفی پور شهردار منطقه ۱۴ نیز در این آئین گفت: ۷۰ پروژه ای امروز در منطقه ۱۴ افتتاح می شود که تمامی آن ها با تاکید بر رویکردهای مدیریت شهری از جمله زیست پذیر کردن شهر، توجه به انسان محوری، تاکید بر عدالت توزیعی و توجه به محرومان بوده است.

وی افزود: قدمت آرامستان ارامنه به لحاظ تاریخی به زمان زندیه باز می گردد و اینجا، نقطه ای است که در فاصله یک کیلومتری باغ سلیمانیه و کوشک وثوق الدوله قرار دارد و براین اساس به دنبال این هستیم که کریدور فرهنگ و هنر را در این نقطه ایجاد کنیم.

مصطفی پور یادآورشد: بعد از ۵۰ سال این آرامستان مورد توجه قرار گرفت و هزار کامیون نخاله از اینجا خارج شد.

شهردار منطقه ۱۴ ادامه داد: پیاده روسازی و احداث مسیر دوچرخه، ساماندهی خیابان خاوران، جمع‌آوری آب های سطحی، احداث پل عابر پیاده در ۲ محله محلاتی و صاحب الزمان، ۱۵ کیلومتر مناسب سازی معابر و هفت هکتار بوستان سازی از جمله پروژه های این منطقه است.

وی با بیان اینکه، ۵۵ درصد بافت فرسوده این منطقه نوسازی، حدود هشت درصد ماندگاری مردم در این منطقه نسبت به چهار سال گذشته بیشتر و در واقع زیست پذیر تر شده است، گفت: از لحاظ تعداد پروژه‌ های توسعه محله ای بالاترین تعداد را در بین مناطق ۲۲ گانه داشتیم.

شهردار منطقه ۱۴ تهران خاطرنشان کرد: با اعتباری در حدود ۴۱۰ میلیارد ریال، ۱۰۴ پروژه توسعه محله ای تعریف شده که ۶۰ درصد آن به پایان رسیده و ۴۰ درصد باقیمانده نیز تا پایان تیرماه به اتمام می رسد.

مصطفی پور به پروژه‌های بهسازی زمین چمن، کمک به توسعه مساجد و کوچه شهروندی اشاره کرد و افزود: در خیابان کرمان ۴۰ سال بود که ۱۱۰ هزار نفر از شهروندان به دلیل طرح تعریض خیابان و فریز شدن محدوده نمی‌توانستند اقدامی برای نوسازی انجام دهند که در این دوره این مشکل، حل شد.

منبع: ایرنا

308029