نیاز ۳۰ درصد مدارس چهارمحال و بختیاری به مقاوم‌سازی

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرسوده بودن ساختمان برخی از مدارس استان گفت: هم‌اکنون ساختمان ۳۰ درصد مدارس استان نیازمند مقاوم‌سازی و بهسازی است.
تصویر نیاز ۳۰ درصد مدارس چهارمحال و بختیاری به مقاوم‌سازی

به گزارش سایت خبری پرسون از چهارمحال و بختیاری، فرحناز قائدامینی روز سه‌شنبه در آیین کلنگ‌زنی مدرسه ۶ کلاسه خیرساز شهر وردنجان شهرستان بن افزود: در استان بیش از ۲هزار و ۹۰۰ فضای آموزشی وجود دارد که ۳۰ درصد مدارس علاوه بر مدارس تخریبی، نیاز به مقاوم‌سازی و تعمیرات نیز دارد.

وی با اشاره به اهمیت احداث مدارس جدید در سطح استان و ضرورت مقاوم‌سازی مدارس فرسوده گفت: در راستای احداث مدارس جدید بر اساس سند تحول بنیادین، همه مردم با هر بضاعت مالی می‌توانند خیر مدرسه‌ساز باشند و در ایجاد توسعه پایدار کشور سهیم شوند و در این طرح، خیران با خرید یک آجر در امر مدرسه‌سازی سهیم خواهند شد.

قائدامینی با اشاره به اینکه از ۲ سال گذشته ۸۹ مدرسه خیرساز نیمه‌تمام در استان فعال شد، گفت: این مدارس با همت خیرین آغاز شده است و خیرین برای ساخت این مدارس ۵۰ درصد اعتبارات کل مدرسه را تقبل کردند تا مابقی اعتبارات ساخت مدرسه از محل اعتبارات نوسازی کشور احداث شود.

وی به تهیه اطلس آموزشی مدارس و فضاهای آموزشی درسطح استان اشاره کرد و افزود: با تهیه این اطلس وضعیت کلاس‌های درس، مدارس تخریبی و فرسوده و همچنین کمبود فضاهای آموزشی مشخص شده تا براساس نیاز و مکان‌یابی مدارس جدید احداث شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از خشت‌گذاری نخستین مدرسه خیرساز در طرح آجر به آجر در استان خبر داد و گفت: امسال احداث چهار مدرسه خیرساز در استان نیز آغاز شده است.

در سال تحصیلی گذشته ۲۱۳ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف مشغول تحصیل بودند.

منبع:ایرنا

307669