مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان زنجان:

4000 مگاوات عدم‌توازن بین تولید و مصرف برق/خوش‌مصرف‌ها تا 20 درصد کاهش بهای برق پاداش می‌گیرند

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان زنجان از عدم‌توازن 4000 مگاواتی میان تولید و مصرف برق خبر داد و گفت: خوش‌مصرف‌ها تا ۲۰ درصد کاهش بهای برق پاداش خواهند گرفت.

تصویر 4000 مگاوات عدم‌توازن بین تولید و مصرف برق/خوش‌مصرف‌ها تا 20 درصد کاهش بهای برق پاداش می‌گیرند

رویا قزلباش در گفت‌وگو با سایت خبری پرسون از زنجان، با بیان اینکه ۱۵۰۰ مگاوات که مرتبط با برق‌آبی‌ها بوده به علت کاهش نزولات از مدار خارج شده است، اظهار کرد: رمزارزها نیز از سوی دیگر منجر به هم زدن توازن میان تولید و مصرف شده است.

وی با اشاره به تلاش وزارت نیرو در جمع‌آوری هرچه سریع‌تر و بیشتر رمزارزهای غیرمجاز افزود: از سوی دیگر فصل تابستان با مصرف ۵۵ درصدی برق در بخش سرمایش مواجه است که این موضوع نیز فشاری مضاعف بر تامین برق وارد می‌کند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان زنجان در خصوص چگونگی مدیریت مصرف برق تاکید کرد: شهروندان می‌توانند با کاهش استفاده از کولرهای گازی و آبی و یا حتی المقدور استفاده از این وسایل سرمایشی با دور کند، همچنین پرهیز از مصرف همزمان این وسایل سرمایشی با دیگر وسایل برقی در مصرف بهینه برق یاری‌گر شوند.

قزلباش با بیان اینکه حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد از افزایش مصرف برق با مدد گرفتن از همین طرق ساده کاهش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: لذا هر فرد می تواند به کاهش مصرف برق و صرفه‌جوئی در این انرژی حیاتی نقش برجسته ایفا کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار پرسون پیرامون پاداش‌های در نظر گرفته شده برای مشترکان خوش‌مصرف و کم‌مصرف تصریح کرد: مشترکان خوش‌مصرفی که میزان مصرف برق خود را نسبت به دوره قبل کاهش داده باشند به تناسب میزان کاهش مصرف برق آنها تا ۲۰ درصد تخفیف و کاهش بهای برق پاداش خواهند گرفت و مشترکان کم‌مصرف نیز مشمول معافیت بهای برق خواهند شد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان زنجان در خصوص جریمه تعیین شده برای مشترکان پرمصرف عنوان کرد: مشترکان پرمصرف به تناسب افزایش مصرف خود نسبت به دوره پیش تا ۱۶ درصد جریمه خواهند شد.

قزلباش الگوی مصرف تابستان را ۳۰۰ کیلووات ساعت اعلام کرد و گفت: بر اساس بخشنامه چنانچه یک مشترک بیش از ۳۰۰ کیلو وات ساعت برق مصرف کند مشمول ۱۶ درصد افزایش بهای برق خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود 10 تا ۱۵ درصد از مشترکان برق بدمصرف هستند، ابراز کرد: این در حالی است که قریب ۶۰ درصد از مشترکان خوش‌مصرف و نزدیک به 15 تا 30 درصد از مشترکان کم‌مصرف هستند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان زنجان در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه مشترکان نسبت به مصرف برق خود صرفه‌جویی کنند با قطعی برق مواجه خواهند شد لذا از همه هم‌استانی‌ها درخواست می‌شود که نسبت به این مهم توجه ویژه کنند.

فاطمه شمشیرگر-استان زنجان

307141

مطالب مرتبط