مدیر توزیع برق ابهر:

۶۳ درصد برق ابهر توسط صنایع مصرف می‌شود

مدیر توزیع برق ابهر گفت: ۶۳ درصد برق ابهر توسط صنایع مصرف می‌شود.

تصویر ۶۳ درصد برق ابهر توسط صنایع مصرف می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، داوود احمدی با بیان اینکه امسال با کاهش ۳۴ درصدی حجم آب سدها و در نتیجه کاهش مخازن نیروگاه‌های آبی مواجه بودیم، اظهار کرد: به تناسب این موضوع با کاهش ظرفیت تولید و متوازن نبودن تولید برق و مصرف در کشور مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲۶ درصد مصرف برق در کشور افزایش یافته است، ادامه داد: با توجه به این کمبود، لازم است مردم کمک کنند تا از مقطع پیش‌بینی شده که بازه زمانی آن از اول خرداد تا پایان شهریور است، بتوانیم با کم‌ترین خاموشی عبور کنیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه برای عبور از این پیک برای هر استان و شهرستان سهمیه‌ای تعیین شده است، افزود: مقدار سهمیه تعیین شده نیز محدود است که با توجه به این موضوع، مجبوریم طوری مدیریت کنیم که با کم‌ترین خاموشی مواجه شویم، در غیر این صورت برای مدیریت بار اضطراری با خاموشی‌های ناخواسته مواجه خواهیم شد.

احمدی با تاکید بر اینکه در شهر ابهر مشترکان خانگی حدود ۴۶ هزار مشترک، مشترکان عمومی ۲۰۰۰ مشترک، مشترکان چاه‌های کشاورزی ۲۰۸ مورد، صنایع کشاورزی ۲۴۸ مورد و انشعاب در بخش صنعتی ۴۴۸ مورد است، ادامه داد: جمع کل مشترکان شهرستان ابهر ۶۰ هزار مشترک است.

مدیر توزیع برق ابهر، با بیان اینکه ۶۳ درصد از برق ابهر در صنایع مصرف می‌شود، خاطرنشان کرد: بعد از آن بخش خانگی و تعرفه کشاورزی قرار دارند. طبق مصوبه هیئت وزیران مصرف بخش اداری نسبت به سال گذشته در زمان اداری باید ۵۰ درصد کاهش یابد؛ در همین راستا برنامه پایش کل مصرف ادارات و بانک‌ها در ابهر اجرایی می‌شود، هر چند متاسفانه در برخی از بانک‌ها الگوی مصرف رعایت نمی‌شود.

منبع: ایسنا

306629

مطالب مرتبط