55 میلیارد هزینه برای احداث دی‌کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی سامان چهارمحال و بختیاری

فرماندار سامان گفت: یک خانواده خیر سامانی برای ساخت دی‌کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی سامان تاکنون ۵۵ میلیارد ریال هزینه کرده‌ است.
تصویر 55 میلیارد هزینه برای احداث دی‌کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی سامان چهارمحال و بختیاری

به گزارش سایت خبری پرسون از چهارمحال و بختیاری، کمال اکبریان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد: ساخت دی‌کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی سامان به‌عنوان یک طرح فرابیمارستانی در چهارمحال و بختیاری تاکنون افزون‌بر ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: برآورد اولیه احداث دی‌کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی سامان ۱۵۰ میلیارد ریال بود اما با نوسان قیمت‌ها هم‌اکنون برای ساخت این طرح به ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

اکبریان تصریح کرد: این خانواده خیر سامانی قرار شده تا تمامی هزینه‌های ساخت و بخشی از اعتبارات مربوط به تجهیز این طرح را تامین و پرداخت کنند.

وی یادآور شد: دی‌کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی سامان هفت بخش جراحی تخصصی دارد و با بروزترین وسایل و تجهیزات پزشکی مجهز می‌شود و با راه‌اندازی این طرح خدماتی مانند آندوسکوپی، کلونوسکوپی و برخی جراحی‌های کم‌تهاجمی شامل اورولوژی، آندوسکوپی‌های گوش و حلق و همچنین سینوس به مردم سراسر چهارمحال و بختیاری ارائه خواهد شد.

وی گفت: پس از راه‌اندازی دی‌کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی سامان زمینه پذیرش بیمارانی از سطح استان و حتی کشور در این مرکز وجود دارد و با توجه به ظرفیت‌های ویژه و فراوان سامان در بخش گردشگری، یکی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این طرح توسعه توریسم‌درمانی به‌شمار می‌رود.

دی‌کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی سامان در زمینی به وسعت هشت هزار مترمربع، زیربنای سه هزار و ۵۵۰ مترمربع و در چهار طبقه از سوی خانواده شهید صدیقی سامانی، از خیران شهرستان سامان احداث خواهد شد.

کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی خیری سامان در رده دِی‌کلینیک یعنی کلینیک با خدمات روزانه احداث می‌شود.

سامان در ۱۶ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

منبع:ایرنا

عکس تزئینی است

306950