مدیرکل سابق امور اجتماعی استانداری یزد در گفت وگو با پرسون؛

ظرفیت بافت تاریخی یزد؛ فرصتی در جهت رونق اقتصادی شهر

نامزد ششمین دوره شورای شهر یزد گفت: آنگونه که باید از ظرفیت بافت تاریخی برای رونق اقتصاد شهری و جذب گردشگر استفاده نشده و در جذب مشارکت های اقتصادی شهر، موفق نبودیم.
تصویر ظرفیت بافت تاریخی یزد؛  فرصتی در جهت رونق اقتصادی شهر

فخرالسادات خامسی هامانه در گفت وگو با خبرنگار سایت خبری پرسون؛ پیرامون معضلات شهر یزد گفت: یکی از مهمترین معضلات بحث سیما و منظر شهری است که به نظر بنده در خور شأن ثبت جهانی شده یزد به ویژه در بافت تاریخی نیست و آنگونه که باید از این ظرفیت برای رونق اقتصاد شهری و جذب گردشگر استفاده نشده و در جذب مشارکت های اقتصادی شهر، موفق نبودیم ضمن اینکه متاسفانه امروزه شاهد هستیم که این بافت به یک مکان ناامن برای شهروندان و گردشگران تبدیل شده است.

نامزد ششمین دوره شورای شهر یزد اظهار داشت: می توان با توسعه خدمات عمرانی نظیر حمل و نقل، فرهنگسراها، هتل ها، حفظ باغات و استفاده از آن ها برای خدمات رسانی عمومی که منجر به ایجاد درآمد برای شهرداری نیز می شود همچنین تثبیت عوارض شهری و جلوگیری از افزایش آن، ایجاد شهر بانوها به عنوان فضاهای مختص بانوان با کاربری های تجاری، تفریحی، رفاهی و ورزشی و راه اندازی شورای محلات و با توزیع عادلانه امکانات و تحقق شهر هوشمند وفعال سازی کارت هوشمندی اتفاقات خوبی را در شهر رقم زد.

عضو شورای فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد تصریح کرد: البته در زمینه نشاط اجتماعی نیز برنامه های خوبی در دوره پنجم شروع شده که با ادامه این روند با رویکرد استفاده از هنرمندان یزدی و بهره مندی از پتانسیل بومی و بومی گزینی نشاط و پویایی شهر مضاعف خواهد شد.

عضو هئیت اندیشه ورز خانواده شورای شهر در ادامه با بیان اینکه اعضای شورای شهر به دلیل کالبد بودن شهر نمی‌توانند توجه خود را معطوف به یک حوزه نمایند اظهار داشت: هر چند حوزه کاری بنده بیشتر فرهنگی و اجتماعی بوده اما معتقدم باید نگاه همه جانبه به موضوعات شهری داشت که به بخشی از آن ها اشاره کردم.

مدیرکل سابق امور بانوان استانداری یزد بافت تاریخی و جاذبه های شهر میراث جهانی یزد را بزرگترین نقطه قوت شهر دانست و گفت: تدین و تقید مذهبی مردم شهر و پیشینه های بومی، سنتی، تاریخی و مذهبی که در کنار هم قرار می گیرد از دیگر نقاط قوت بوده که میتواند ظرفیت سازی زیادی را در حوزه های مختلف و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یزد به همراه داشته باشد.

عضو اندیشگاه سلامت دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص علت حضور خود در رقابت انتخاباتی شورای شهر ابراز داشت: یکی از مهمترین علل حضورم، دغدغه های بنده نسبت به موارد مطرح شده بود که باعث شد تصمیم بگیرم تا وارد این عرصه شوم تا در حد توان خود برای برطرف شدن برخی از این معضلات تلاش کنم بنابراین همه همت خود را به کار خواهم بست تا در صورت راه یابی به شورای شهر یزد موارد را پیگیری و در راستای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهر یزد و در جهت فعال سازی پتانسیل ها و ظرفیت های که در خود شهر وجودارد با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه گذاران اقدام شود.

رئیس دانشگاه فنی دختران حضرت رقیه(س) درخصوص برنامه هایش برای جوانان گفت: توسعه فضاهای محله ای با رویکرد سالمندان، جوانان و کودکان یکی از برنامه های بنده بوده ضمن اینکه به طور خاص برای جوانان برنامه ای دارم که در صورت قابلیت اجرایی شدن می توان در بحث عوارض که دغدغه بیشتر مردم است تسهیلاتی را در نظر گرفت به این صورت که بر اساس یک رنج سنی پرداخت عوارض، تخفیف و تقسیط آن برای کمک به تامین مسکن و فضای شغلی جوانان در نظر گرفته شود.

مدیرعامل مجمع خیرین ازدواج استان یزد در پایان ابراز داشت: نماینده شورا به واسطه اینکه نماینده مردم محسوب می شود باید درکنار آن ها بوده و حرف دل آنان را بشنود و با شناخت کافی نسبت به شهر و مردم شهر تلاش کند با نظر آن ها تصمیمات مناسبی را برای پیشرفت و ارتقا شهر بگیرد‌.

خامسی اضافه کرد: تجارب بنده در سوابق مدیریتی، اجرایی و اموزشی میتواند به عنوان پشتوانه ای برای گام نهادن در مسیر توسعه شهر یزد مورد استفاده قرار گیرد که در صورتی که از طرف مردم توانمندی و شایستگی حضور در شورای شهر را داشته باشم به آن اهتمام خواهم داشت.

شایان ذکر است فخر السادات خامسی هامانه دارای دکترای زبان و ادبیات فارسی است و مدیرکلی امور بانوان استانداری ، مدیرکلی امور اجتماعی استانداری، ریاست دانشگاه فنی حضرت رقیه(س)، مدیرعاملی مجمع خیرین ازدواج استان، مدیرعاملی اندیشکده جهش(جهت گیری هوشمند شهری)، نائب رئیسی هئیت ورزشی ناشنوایان، عضویت در کمیته نامگذاری شورای شهر، عضویت هئیت اندیشه ورز خانواده شورای شهر، عضویت شورای فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد، عضویت اندیشگاه سلامت دانشگاه علوم پزشکی را در کارنامه علمی و شغلی خود دارد.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

306278