ضعف در مدیریت بحران پایتخت

رئیس سابق سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و کارشناس حوزه شهری با اشاره به تضعیف مدیریت بحران در پایتخت طی ۴ سال گذشته گفت: مدیران شهری به جای تخصیص اعتبارات جهت پیشگیری از حوادث، آموزش شهروندان و خرید دستگاه لرزه نگار، ۱۳۰ میلیارد ریال برای ساخت یک فیلم سینمایی تخصیص داده‌اند .

تصویر ضعف در مدیریت بحران پایتخت

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد صادقی، رئیس سابق سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و کارشناس حوزه شهری در مورد وضعیت مدیریت بحران در پایتخت اظهار داشت: متاسفانه در دوره کنونی مدیریت شهری، شاهد ضعف در مدیریت بحران در پایتخت بودیم چرا که مدیران شهری معتقد بودند که باید این مسئولیت خطیر را به بخش‌های دیگر واگذار کرد و بار مسئولیت را از دوش شهرداری تهران کاست.

وی با اشاره به اینکه مدیران شهری کنونی از همکاری و بهره‌مندی سایر بخش ها در حوزه مدیریت بحران غفلت داشته‌اند و نتوانستند موفقیت و دستاوردهایی جهت افزایش همکاری‌ها در این زمینه کسب کنند، گفت: تهران نیازمند مدیریت بحران قوی و با فرماندهی واحد است تا بتوان هماهنگی‌های لازم را انجام داد و برنامه‌ریزی‌ها نیز به صورت دقیق صورت گیرد.

این کارشناس حوزه شهری در پاسخ به این پرسش که مدیران شهری کنونی معتقدند کمبود اعتبارات سبب شده که مدیران کنونی شهری نتوانند در حوزه مدیریت بحران به صورت توانمند عمل کنند، گفت: این موضوع صحت ندارد، اگر اعتبار ندارند چرا حدود ۱۳۰ میلیارد ریال برای ساخت یک فیلم سینمایی هزینه می‌کنند در حالی که می توان این اعتبار را برای توسعه گروه‌های دوام و آموزش شهروندان در حوزه پیشگیری و مدیریت بحران استفاده کرد بنابراین طرح موضوع کمبود اعتبار بهانه‌ای بیش نیست.

وی درباره خرید دستگاه‌های لرزه‌نگار توسط سازمان مدیریت بحران اظهار داشت: تهران نیاز به شبکه‌ بزرگ لرزه‌نگاری دارد تا از این طریق رصد و پایش لرزه‌ها انجام گیرد و در موقع وقوع زمین‌لرزه بتوان اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام داد همچنین در حوزه پیشگیری از آسیب‌های بیشتر موفق‌تر عمل کرد.

رئیس سابق سازمان پیشگیری و مدیریت بحران خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های لرزه‌نگار که در حال حاضر در سازمان مدیریت بحران وجود دارد مربوط به دوره قبلی مدیریت شهری است و متاسفانه مدیران کنونی نتوانسته‌اند، دستگاه لرزه نگار جدید تهیه کنند و این سامانه بزرگ لرزه‌نگاری را تقویت و توسعه دهند.

منبع: فارس

305411

مطالب مرتبط