به کار گرفتن حاج صفی در دفاع چپ ریسک بزرگی است

یکی از تلخ‌ترین شکست های تاریخ فوتبال ایران باخت به تیم ملی عراق در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ بود. شکستی که در آن کی‌روش بعد از اخراج مهرداد پولادی مجبور به یک تغییر شد.
تصویر به کار گرفتن حاج صفی در دفاع چپ ریسک بزرگی است

به گزارش سایت خبری پرسون، تیم ملی ایران در سال‌های اخیر خاطرات خوبی از بازی با عراق ندارد و همین موضوع نگرانی‌ها را برای صعود به مرحله بعدی انتخابی جام جهانی افزایش می‌دهد.

در یکی از مهم ترین تقابل‌های دو تیم، ایران و عراق در چارچوب رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به مصاف هم رفتند که در نهایت بعد از تساوی با سه گل زده برای هرتیم کار به ضربات پنالتی کشید و عراق برنده از زمین بازی خارج شد. مهم ترین اتفاق آن بازی اخراج مهرداد پولادی بود که تیم ملی ایران را تحت فشار قرار داد.

کی روش بعد از این اخراج، احسان حاج صفی را به پست دفاع چپ فرستاد تا جای پولادی را پر کند. احسان که از ابتدا فوتبالش یک هافبک میانی بوده، در دفاع چپ تیم ملی بدترین بازی عمرش را به نمایش گذاشت و راه برای گلزنی‌های عراق باز کرد. بازی دادن به حاج صفی در دفاع چپ یکی از بزرگ ترین اشتباهات کی روش در آن بازی بود و حالا در تیم ملی ایران به دلیل مصدومیت وحید امیری ممکن است دوباره حاج صفی برابر عراق در پست دفاع چپ بازی کند.

اسکوچیچ برای پست دفاع چپ مهرداد محمدی را در اختیار دارد اما تجربه احسان شاید نظر مربی کروات را در انتخاب دفاع چپ تغییر دهد و شاهد بازی احسان در این پست باشیم. تغییری که در گذشته جواب نداده و این بار هم نگران تکرار آن هستیم.

305372