فعال سیاسی اصلاح طلب:

آقای رئیسی اهل عمل است

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: به نظرم بین ۷ کاندیدا کسی که می‌تواند با ارکان مختلف قدرت در کشور تعامل برقرار کند، پای یک میز بنشیند و از یک موضع برابر با آن‌ها صحبت کند؛ آیت‌الله رئیسی است که در مناظره هم درخشش خوبی داشت.
تصویر آقای رئیسی اهل عمل است

به گزارش سایت خبری پرسون، احسان مازندرانی فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره مناظره سوم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و اخلاق‌مداری سید ابراهیم رئیسی که در سه مناظره انجام‌شده به‌جای تخریب رقیب به تبیین برنامه و کارنامه‌اش پرداخت، اظهار داشت: من فکر می‌کنم که مناظره سوم در مقایسه با دو مناظره دیگر، به‌خصوص مناظره دوم نشاط بیشتری داشت.

وی با بیان اینکه در مناظره سوم یک مقداری فضا هیجانی‌تر و رقابتی‌تر بود و کاندیدا‌ها در چالش بیشتری ایجاد کردند، اضافه کرد: مناظره دوم خیلی فضا را سرد و مأیوس‌کننده کرده بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: در بین کاندیدا‌های اصولگرا، آقای زاکانی همان نقشی که از ابتدا برای خودشان تعریف کردند را ادامه دادند و خیلی مشخص بود که این رویه را ادامه خواهند داد.

مازندرانی اظهار داشت: آقای قاضی‌زاده هاشمی هم به سبک قبل، منتهی یک مقداری با ادبیات صریح‌تر، هم دولت را نقد کردند و هم برنامه‌های دولت سلام را تشریح کردند؛ قبلاً هم گفته‌ام که آقای قاضی‌زاده هاشمی پدیده این مناظره‌ها بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خیلی هم شناختی روی ایشان نبود به نظرم خروجی صحبت‌های ایشان جالب بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان داشت: آقای محسن رضایی مثل مناظره‌های قبلی ظاهر شد، ایشان فضایی در پیش گرفته که همان آقا محسن جبهه و جنگ بماند و نخواست وارد این تقابل جناح‌ها شود.

مازندرانی با اشاره به مناظرات قبلی، افزود: در این مناظره نیز آیت‌الله رئیسی همان نقش پدر دلسوز و مهربان مردم را داشت. با این تفاوت که در دو سه مانوری که آیت‌الله رئیسی در این مناظره داشت نشان داد که اگر بخواهد صحبت کند و از آن موضع پدر مهربان و دلسوز خارج شود برای تمام افرادی که می‌خواهند با آن چالش کنند، جواب دارد.

وی ادامه داد: در نتیجه آن‌ها آقای رئیسی را دست کم گرفتند، ولی او چند جواب داد که جواب‌های متین و معقول بود و جلب توجه کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ابراز داشت: آقای مهرعلیزاده به سیاق قبل جلو آمد و حرف جدیدی برای گفتن نداشت؛ آقای همتی نیز در دو تا سه دقیقه‌ای که وقت داشت فکر کرد تا می‌توانست، آن دوقطبی را ایجاد کند.

مازندرانی گفت: به نظر می‌رسد جمع‌بندی مناظره‌ها برای افکار عمومی به این سمت می‌رود که سعی کنند کاندیدایی را انتخاب کنند که بتواند در بالاترین سطح تعامل با دولت، حاکمیت، دستگاه‌های نظارتی قوای نظامی ما در مجموع با ارکان مختلف قدرت در جمهوری اسلامی در منظومه نظام تعامل داشته باشد.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: تقریباً مشخص است که بین این 7 کاندیدایی که بودند چه کسی می‌تواند با ارکان مختلف قدرت در کشور تعامل برقرار کند پای یک میز بنشیند و از یک موضع برابر با آن‌ها صحبت کند و آن فرد به نظرم آیت‌الله رئیسی در مناظره هم درخشش خوبی داشت.

مازندرانی افزود: بهترین عملکرد در سه مناظره متعلق به آقای رئیسی در مناظره سوم بود و ایشان خود را نشان داد که هم می‌تواند در یک موضع فردی که آرامش خودش را همیشه حفظ می‌کند و در عین حال اگر بخواهد با چالشی مواجه شود می‌تواند از پس آن چالش خوب بیاید.

وی گفت: آقای رئیسی متفاوت از مناظره اول و دوم بود و حرف‌های خوبی هم زدند و در واقع مواضع خود را نسبت به تهدید‌هایی که آرای ایشان را هدف قرار داده مثل بحث‌های فیلترینگ و برخورد‌های با فضای فرهنگی و اجتماعی و شبکه‌های اجتماعی را به نظرم خوب جواب دادند.

این فعال سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: البته ایشان به کارنامه‌شان اشاره می‌کردند و مشخص است که چه‌طور است و اهل نفاق نیست که دروغ بگوید. همین چیزی که می‌گوید را اجرا می‌کند و عملکرد دوساله‌ی قوه قضاییه نشان داده که ایشان در عمل نفاق ندارد؛ یعنی آن چیزی را که فکر می‌کند را اجرا می‌کند.

منبع: تسنیم

305058