پرسون گزارش می‌دهد؛

بررسی دلایل مخالفت با حضور دختر سردار سلیمانی در انتخابات شورای شهر

حضور نرجس سلیمانی به عنوان کاندیدای شورای شهر تهران به دلیل این که هیچ‌گونه کارنامه از فعالیت‌های وی در دسترس نیست و همچنین نگران برخی در رابطه با لطمه به نام سردار سلیمانی باعث انتقادات بسیاری و دعوت به انصراف وی گشته است.
تصویر بررسی دلایل مخالفت با حضور دختر سردار سلیمانی در انتخابات شورای شهر

به گزارش سایت خبری پرسون، نرجس سلیمانی، دختر ارشد سردار شهید قاسم سلیمانی در انتخابات شورای شهر تهران کاندید شده است. حضور وی در لیست شورای ائتلاف برای شورای شهر تهران با حضور مهدی چمران به عنوان سرلیست با واکنش‌های بسیاری همراه بود.

شرکت نرجس سلیمانی در انتخابات باعث انتقادات بسیار گشته است و بسیاری خواستار انصراف وی شدند. زیرا هیچ گونه کارنامه از فعالیت‌های وی در دسترس نیست و برخی نگران لطمه به نام سردار سلیمانی با حضور دختر وی در شورای شهر هستند.

انتقاد خانواده از نرجس سلیمانی

سهراب سلیمانی، برادر سردار در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «عزیز برادر این کار را با روح مطهرت کسانی کردند که خود را برادر شما می پنداشتند ولی غافل از اینکه که شما با خدا معامله کردی و عزیز مردمت شدی. انشاالله خداوند حافظ آبرویت خواهد. برادر شهید و غریب از روح بلند و مطهرت عذر می خواهم تلاش کردم اما موفق نشدم.»

همچنین فاطمه سلیمانی، دختر دیگر سردار سلیمانی نیز در در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: «صفحه‌ام رنگ خون است، خون مظلوم شهید، بابا جانم ما شرمنده شماییم، شما همیشه به ما یاد دادید که هیچوقت دنبال صندلی نباشیم، چون صندلی خودت میدان جنگ بود. تمام عمرم سعی کردم حتی از اسمم هم استفاده نکنم؛ چون صوت صدایت همیشه در گوشم نواخته می‌شد که اگر حتی از اسم استفاده کردید ما را نمی‌بخشید. هرکس در این راه وارد شود، نه فقط شرمنده شما بلکه به گفته خودتان شرمنده و مغضوب نبی مکرم اسلام و شهدای این راه خواهد شد.»

انتقاد چهره‌های سیاسی از نرجس سلیمانی

با موضع گیری فاطمه سلیمانی، عباس صالحی وزیر ارشاد نوشت: «چقدر از این پست دلشادم. بگذارید یک سرباز برای این ملت بماند.»

مهدی نصیری، فعال سیاسی اصولگرا نوشت: «‌گویا خانم نرجس سلیمانی در لیستی برای انتخابات شورای شهر تهران قرار داده شده. به نظرم حضور در چنین انتخاباتی با چنین مهندسی غیرملی و البته غیرشرعی، برای فرزند شهید سلیمانی اگر قرار است چهره‌ای ملی و فراجناحی بماند، زیبنده نیست.»

همچنین پرویز امینی، جامعه‌شناس و فعال سیاسی در یادداشتی خطاب به خانم سلیمانی نوشت: «‌این جریانی که شما را در فهرست خود در انتخابات شوراها قرار داده است، از نظر فهم صحنه سیاست، تعطیل بود و با جاگذاری شما در فهرست انتخاباتی خود، معلوم شد در چیزهای دیگر از جمله فهمیدن جایگاه و ارزش سرمایه‌های ملی و انقلابی بی‌جایگزین مثل شهید سلیمانی نیز تعطیل است. سرکار خانم سلیمانی، نگاه این جریان به شما یک نگاه ابزاری و برای عبور دادن خرِ خود، از پلِ سیاست است. اینها نمی‌فهمند یا نمی‌خواهند بفهمند که کسبِ همه جایگاه‌های قدرت در ایران، چه برسد به سطح نازل شوراها، در برابر تأثیری که حقیقت شهید سلیمانی در جان‌های ملت ما دارد، پشیزی ارزش ندارد. امروز شهید سلیمانی در این شوره‌زار بداندیشی و بدکرداری نسبت به میراث انقلاب در نظر و عمل و اداره کشور، شاهراه شناخت بسیاری از دختران و پسران نوجوان و جوان از مکتب خمینی و حجت علاقه و پیروی آنان از خامنه‌ای است. خانم نرجس سلیمانی، شهید سلیمانی خود این عرصه را خوب می‌شناخت و از آن گریزان بود. او خود را نامزد گلوله‌ها می‌خواست نه رای‌ها! این عرصه، عرصه حضور شما نیست. تو را به خدا این صحنه را ترک کنید.»

مهدی عرفاتی، مدیرمسئول روزنامه جام‌جم نیز در توییتی نوشت: «نامزد شدن خانم نرجس سلیمانی در انتخابات حق بدیهی و طبیعی اوست، اما برای دختر حاج قاسم نه! با مشی و مرام سردار نمی‌خواند. حاج قاسم عزیز خیلی از همین حقوق بدیهی را بر خود حرام کرد و بخاطر همین مراقبه‌ها محبوب قلوب مردم شد. ان‌شاءالله خانم سلیمانی منصرف شوند.»

تلاش قالیباف برای منصرف کردن نرجس سلیمانی

رضا سیفی نوشت: « صبح با آقای قالیباف جلسه داشتیم. گفت با دختر شهید سلیمانی صحبت کرده تا او را از حضور در انتخابات منصرف کند اما ظاهرا قبول نکرده‌اند. به تصمیم خانم سلیمانی احترام می‌گذاریم. اما بهتر این است که وارد رقابت‌های سیاسی نشوند و امید داریم انصراف دهند.»

عباس عبدی در واکنش به توئیت سیفی نوشت: « اگر صلاحیت دارد از آمدنش دفاع کنید و اگر ندارد در لیست خود نگذارید، حله.»

انتقاد اصلی از نرجس سلیمانی

علاوه بر دیدگاه‌های خانواده و برخی فعالان سیاسی در خصوص بهره گیری از نام شهید سلیمانی توسط فرزندشان برای حضور در انتخابات شورای شهر، دلیل اصلی و منطقی انتقاد از شرکت وی نداشتن سابقه اجرایی است.

فرصت یک هفته‌ای برای تصمیم گیری نرجس سلیمانی در خصوص ادامه و یا انصراف از انتخابات باقی مانده است. ضمن این که پیروزی وی منوط به رأی مردم در شهر تهران به لیست شورای ائتلاف است.

304867

مطالب مرتبط