خریداری هزار و600 تن گندم در خراسان جنوبی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خراسان جنوبی گفت: از آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در سال جاری تاکنون هزار و ۶۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری شده است.
تصویر خریداری هزار و600 تن گندم در خراسان جنوبی

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان جنوبی، مجید اسداللهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: خرید گندم در خراسان جنوبی از اواخر اردیبهشت امسال شروع شد و تا شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: ۱۷ مرکز خرید تضمینی گندم کشاورزان در استان دایر است که سعی می‌کنیم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این مراکز محصول کشاورزان را تحویل بگیریم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: امسال نیز به محض خرید و ثبت اطلاعات کشاورزان در سامانه پهنه‌بندی داده‌های کشاورزی از طریق بانک عامل، واریز بهای گندم خریداری شده به حساب کشاورزان به سرعت انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: ضرورت دارد کشاورزان از ثبت اطلاعات خود مثل شماره حساب بانکی معتبر در سامانه پهنه‌بندی مطمئن شوند تا در زمان تحویل گندم با مشکلی روبه‌رو نشوند.

اسداللهی گفت: اطلاعات کشاورزان در سایت پهنه‌بندی به دقت ثبت شده است و اگر فردی اطلاعات خود را در این سامانه ثبت نکرده باشد، امکان پرداخت بهای گندم خریداری شده به اسم او وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال با توجه به شرایط خشکسالی و کاهش میزان تولید حدود ۱۵ هزار تن گندم را خریداری کنیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: برای حمایت از کشاورزان، قیمت هر کیلوگرم گندم خرید تضمینی از ۲ هزار و ۵۰۰ تومان به پنج هزار تومان افزایش یافته است.

سطح زیر کشت گندم آبی و دیم در خراسان جنوبی ۲۱ هزار هکتار است که پیش‌بینی می‌شود امسال از این سطح ۴۳ هزار تن گندم برداشت شود.

منبع:ایرنا

305026