اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در 37 هزار هکتار از زمین‌های سمنان

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۳۷ هزار هکتار سامانه آبیاری تاکنون در استان اجرا شد که نقشی مهم در مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی دارد.
تصویر اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در 37 هزار هکتار از زمین‌های سمنان

به گزارش سایت خبری پرسون از سمنان، سید حسن میرعماد روز یکشنبه همزمان با هفته جهادکشاورزی به رسانه ها افزود: جهاد کشاورزی برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری به کشاورزان کمک‌های بلاعوض اعطا می‌کند.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف آب در دستور سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است افزود: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری، احیای قنات‌ها، توسعه کشت گیاهان دارویی و کشت در اراضی شیب‌دار با هدف مدیریت مصرف آب، در اولویت برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: سه هزار و ۱۰۰ هکتار در استان سمنان زیر کشت گیاهان دارویی است که یکهزار و ۱۰۰ هکتار از آن در سال گذشته ایجاد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه توسعه در اراضی شیب‌دار نیز از اولویت برنامه‌های این سازمان است افزود: حمایت‌های لازم از کشاورزان در این زمینه انجام می‌شود.

میرعماد با اشاره به تولیدات بخش کشاورزی و دامی در استان سمنان گفت: ۱۷۰ هزار تن شیر، ۳۰ هزار تن گوشت قرمز و ۵۴ هزار تن گوشت مرغ بخشی از محصولات دامی استان سمنان است.

وی با بیان اینکه تولید تخم‌مرغ در استان سمنان سالانه به ۲۹ هزار تن می‌رسد افزود: عمده محصولات استان سمنان مازاد بر مصرف شهروندان استان است و به خارج از استان ارسال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: سال گذشته با اعطای تسهیلات به بهره‌برداران ۳۲۱ دستگاه تراکتور و ۱۳ کمباین به ادوات کشاورزی این استان اضافه شده است.

استان سمنان ۱۹۸ هزارهکتار اراضی کشاورزی با ۴۵ هزار بهره بردار در بخش های مختلف دارد.

منبع:ایرنا

304994