۷۸ درصد کودکان کار در مراکز نگهداری تهران به کانون خانواده بازگشتند

مدیر بهزیستی شهر تهران گفت: در راستای اجرای طرح حمایت از کودکان کار از اسفندماه سال ۹۸ تاکنون، ۷۸درصد کودکان کار از مراکز نگهداری این سازمان ترخیص شدند و به کانون خانواده بازگشتند.
تصویر ۷۸ درصد کودکان کار در مراکز نگهداری تهران به کانون خانواده بازگشتند

به گزارش سایت خبری پرسون، ، سعید آرام روز شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودکان اظهار داشت: از بین ۹۲۳ کودک کار جذب شده در مراکز نگهداری سازمان بهزیستی، ۲۸ کودک از اتباع بودند که هیچ سرپرستی نداشتند و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با اشاره به کودکانی که فاقد سرپرست بودند، گفت: این کودکان به مدت ۲۱ روز در مراکز بهزیستی نگهداری و نسبت به وضعیت آنها تعیین تکلیف شد.

آرام تاکید کرد: با توجه به اقداماتی که از گذشته صورت گرفته است طرح حمایت از کودکان کار از اواخر سال ۹۸ شروع شد ولی به خاطر کرونا ابتدای کار اقدام به آگاه سازی و توزیع ۱۶ هزار بسته ضدعفونی کردیم.

وی با بیان اینکه کودکان کار یک معضل هستند، گفت: از خرداد ماه سال ۹۹ طرح حمایت از کودکان کار به صورت رسمی شروع و از شهریور ماه جذب کودکان انجام شد و سه گشت در سطح شهر داشتیم، در این مدت بیشترین حضور کودکان کار در مناطق ۱،۳،۵،۶ و ۱۲ تهران مشاهده شد.

وی بیان داشت: از ۹۲۳ کودک جمع آوری شده، ۵.۸ درصد کودکان ساماندهی شده دختران کار بودند.

مدیر بهزیستی شهر تهران درباره طرح حمایت از کودکان کار ابراز داشت: از زمان آغاز این طرح تاکنون، کودکان پس از انتقال به ۲ مرکز غربالگری، احراز هویت، سلامت جسمانی و اسکن عنبیه می شدند و بانک اطلاعاتی خوبی از کودکان جمع آوری شد که در کل ۲ هزار و ۴۰۰ کودک ثبت عنبیه شدند و خدمات بهزیستی دریافت می کنند.

وی افزود: با خانواده های کودکان کار نیز ارتباط برقرار کردیم و کار توانمندسازی این خانواده ها انجام شد.

به گفته وی،در شهرستان های استان تهران نیز طرح حمایت از کودکان کار در حال پیگیری است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ۹۰ درصد حضور کودکان کار به خاطر نیاز اقتصادی است، گفت: به گونه ای که در بازدیدها مشخص شد ۴۰ نفر از این کودکان دارای خانواده معلول و خانواده ۱۰۰ کودک دارای بیماری و بسیاری از خانواده ها دارای اعتیاد بودند.

وی ابراز داشت: یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای کمک به خانواده های این کودکان تاکنون اختصاص یافته است.

منبع: ایرنا

304904