مشاور سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

بازارچه‌های محلی فرصتی برای رونمایی محصولات در بازار و جذب مشتریان

مشاور سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بازارچه‌های محلی موقت در مناطق پرتردد منجر به افزایش جذب مشتریان برای محصولات خواهد شد.
تصویر بازارچه‌های محلی فرصتی برای رونمایی محصولات در بازار و جذب مشتریان

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، محمد قربانلو، با اشاره به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، اظهار کرد: در زمینه‌های مختلف صنایع‌دستی می‌توان به حوزه مشاغل خانگی ورود پیدا کرد اما در وهله نخست باید برنامه‌ریزی مناسبی برای بازاریابی و فروش آن‌ها انجام شود.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد بازارهای فروش محصولات صنایع‌دستی، افزود: اختصاص بازارچه‌های محلی موقت در مناطق مناسب و پرتردد شهر برای عرضه تولیدات خانگی و شناخته شدن برای عموم و در نتیجه استقبال بهتر مردم از این محصولات، از جمله عوامل تاثیرگذار در زمینه توسعه این کسب و کارها به شمار می‌رود.

این مسئول ادامه داد: تبلیغات ضعیف محلی و ملی، نبود خوشه کسب و کار، نبود قابلیت اتصال به بازار و نبود فروش اینترنتی و آنلاین، نبود بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های مختص مشاغل خانگی و نداشتن مهارت‌های لازم برای بازاریابی فروش و نیز حمایت نشدن بیشتر و بهتر ارگان‌هایی مانند شهرداری‌ها و ...، از عمده نقاط ضعف متقاضیان راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی است.

مشاور سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: جهاددانشگاهی با توجه به ماهیت ارتباطی بالایی که دارد، به عنوان تسهیل‌گر و مجری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، گزینه مناسبی برای اجرای این طرح است. بر اساس پیش‌بینی‌ها جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای، واسطه‌ای و تسهیل‌گر مکلف به شناسایی، توانمندسازی (آموزش و مشاوره) اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار با بهره‌مندی از شبکه‌های افقی و عمودی است.

قربانلو با اشاره به رسته‌های پیش‌بینی‌ شده برای زنجان و لزوم مشارکت اقتصادی زنان در جامعه، خاطرنشان کرد: همه رشته‌ها را زنان هم می‌توانند انجام دهند و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و با توجه به اینکه صنایع‌دستی بخش عمده‌ای از رسته‌ها را تشکیل می‌دهد، شرایط مناسب و بهتری برای این قشر فراهم کرده است.

منبع: ایسنا

304653