قاضی زاده هاشمی از پیشرو بودن خوزستان در دولت سلام خبر داد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خطاب به مردم خوزستان گفت: من از طرف جوانان برخاسته و برای پیاده سازی اهداف گام دوم رهبر معظم انقلاب به شما قول می‌دهم، خوزستان در دولت سلام پیشرو و جزو ۲ مرکز اصلی توجه دولت است.
تصویر قاضی زاده هاشمی از پیشرو بودن خوزستان در دولت سلام خبر داد

به گزارش سایت خبری پرسون، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی روز جمعه در برنامه سیمای خوزستان درخصوص برنامه های خود اظهارداشت: برای ۲ منطقه خوزستان و سواحل زرخیز مکران در جنوب برنامه ریزی شده است که به عنوان مناطق پیشرو باشند و بقیه کشور را به جلو هدایت کنند.

وی افزود: این ۲ نقطه لوکوموتیو اقتصاد آینده ایران هستند و خوزستان با همیاری به جایگاه متعالی خود برخواهد گشت.

مشکل اصلی خوزستان مدیریت است

قاضی زاده هاشمی مشکل اصلی خوزستان را مدیریت دانست و ادامه داد: ما به مدیرانی مانند حاج قاسم نیاز داریم و مدیران گام دومی مدیران حاج قاسمی خواهند بود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده به عنوان جوانترین نامزد این دوره از انتخابات نه به عنوان یک نفر بلکه به عنوان نهضت جوانانه گام دومی، با بررسی این بیانیه تلاش داریم به مسائل اساسی پاسخ دهیم.

معضلات در خوزستان مزمن شده‌اند

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه مشکلات اساسی خوزستان به دلیل مزمن شدن حل نشده باقی مانده اند، گفت: دولت خوب دولتی است که توسعه و آبادانی سرزمینی ایجاد کرده و اجازه به وجود آمدن تبعیض را ندهد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: بی عدالتی ساختاری ساختاری مزمن شده و نحوه توزیع بودجه و منابع درآمدی ومنابع بانکی باعث ایجاد اختلال در رشد کشور شده است.

وی اظهار داشت: اگرعدم سرمایه گذاری بزرگ در خوزستان تصویب شده به علت این است که احساس ناامنی می کنیم؛ با وجود گذشت ۳۰ سال از جنگ تحمیلی اما مهد صنعت، انرژی و کشاورزی کشور بالاترین نرخ بیکاری را دارد که باعث درد و رنج، نشانه دولتمردی بد و سرمایه گذاری نکردن مناسب در اداره کشور ونداشتن فکرآینده نگرانه است که باید اصلاح شود.

مساله روز دولت‌ها اصلاح رویکردی و نظام اداری است

قاضی زاده هاشمی توضیح داد: مساله روز دولت‌ها اصلاح رویکردی و نظام اداری است به گونه ای که ما تصمیم گرفتیم که یک پایتخت نداشته باشیم یعنی همه چیز در تهران نباشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: تمام اختیارات دولت طبق اصل ۱۲۷ قانون اساسی به تک تک مدیران شهرستانی داده می شود و هر شهرستان در خوزستان و هرفرماندار اختیاراتی خواهد داشت.

وی گفت: معنی ندارد برای یک امرعادی در تهران تصمیم بگیریم به همین دلیل استان‌های ما عقب مانده هستند؛ ۵۵ درصد درآمد کشور درتهران حاصل می شود درحالی که اصل آن منابع در خوزستان است.

ما آمده ایم تا هر شهرستان یک پایتخت شود

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: ما آمده ایم اختیارات را به خود مردم خوزستان و به تک تک شهرستان ها واگذار کنیم و هر شهرستان یک ماموریت ملی پیدا کند و یک پایتخت شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اگر تهران پایتخت سیاسی است، هر شهر بر اساس مزیت های خاص خود پایتخت ویژه شده و تمام اختیارات پایتخت در آن حوزه به آن شهر واگذاری می‌شود و مردم نظارت می‌کنند.

ما به دنبال اعمال حاکمیت مردم هستیم

وی گفت: اگر یک سوم مردم هر شهرستان از عملکرد مدیران ناراضی باشند آن مدیر عزل می شود و ما به دنبال اعمال حاکمیت مردم هستیم.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: نخستین وظیفه دولت پاسخگویی است و این موضوع زمانی عملی می شود که اجازه دهیم مردم در صورت نارضایتی از عملکرد یک دولتمرد آن را عزل کنند و دولت سلام این اختیار را به مردم می دهد.

می خواهیم با روشی نو کشور را اداره کنیم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: می‌خواهیم با روشی نو کشور را اداره کنیم و به جای اینکه همه به تهران بیانید تهران به اقصی نقاط کشور سفر می‌کند.

وی گفت: خوزستان با داشتن پنج میلیون نفر جمعیت اما معادل ۲۰ میلیون نفر مالیات می‌دهد یعنی این استان بیشترین مالیات را به نسبت جمعیت خود پرداخت می کند اما رتبه دوم بیکاری را در کشور دارد و ما شرمنده هستیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: دولتها با انتصاب مدیرانی که برخاسته از مردم نبودند بزرگترین ظلم را به خوزستان کردند چون باید مردم آنها را می‌خواستند.

وی افزود: دولت سلام آمده که به همه بی تدبیری ها، خودخواهی ها، تبارگرایی و باندهای سیاسی فاسد که درخوزستان نیز فراوان مشاهده شده والسلام بگوید.

برای تک تک شهرستان‌های خوزستان برنامه ریزی شده است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه برای تک تک شهرستان‌های خوزستان برنامه ریزی شده است گفت: در ایذه واحدهای صنعتی تعطیل و بسیاری از جوانان مجبور به مهاجرت شده‌اند ما باید بی عدالتی‌های آموزشی، کمبود امکانات تحصیلی و بنگاههای مشکل دار را اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: در باغملک با وجود اینکه چهار رودخانه دائمی وجود دارد اما برای کشاورزی منطقه هیچ بندی دیده نشده است؛ در اندیمشک نرخ بیکاری ۲۸ درصدی یعنی ۲ برابر میانگین کشور ما را بر آن می‌دارد که برای حل بیکاری آنها برنامه ریزی شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: شوشتر دارای مقام نخست تولید گندم در خوزستان است که با ظرفیت های فوق العاده گردشگری باید در این شهرستان سرمایه گذاری شود.

وی افزود: شوری آب پشت سد گتوند باید حل شود و برای کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد و امکانات رفاهی مانند بیمارستان نیز باید توسعه یابد.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: در مسجدسلیمان بسیاری پروژه ها نیمه تمام مانده‌اند و برخی خدمات ویژه مانند ریل و فرودگاه و بافت فرسوده باید احیا شوند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: درخرمشهرباید برای مشکل شوری آب و کشاورزی رو به افول باید فکر اساسی شود و در بندرماهشهر ایجاد امکانات مناسب در خدمات درمانی و در امیدیه باید برای حل مسائل اجتماعی برنامه ریزی کرد.

وی ادامه داد: در هندیجان با سرمایه گذاری مناسب می توانیم حجم زیادی از مردم ایران را تغذیه کرده و باید بر روی بهره وری، آب و خاک و گلخانه کارشود.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: در آبادان می توان صنایع حاشیه ای در حوزه نفت، بندر، گاز، پتروشیمی، پرورش میگو و خدمات عمومی را توسعه دهیم تا به جایگاه قبل از انقلاب خود برگردد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در شهرستان شوش باید در حوزه کشاورزی و در بخش احیای بافت روستایی و پروژه های نیمه تمام کار صورت گیرد، در رامهرمز نیز بخش کشاورزی و مشکلات آب شرب باید مورد تدبیر دولت باشد.

وی گفت: در شهرستان اهواز نیز حاشیه نشینی، فقر و پایین بودن کیفیت آب جدی است که به علت ناکارآمدی مسئولان آن اتفاق افتاده است بنابراین بزرگترین مساله اهواز و خوزستان مدیریت است.

قاضی زاده هاشمی گفت: در دزفول باید کارخانه فولاد به نتیجه برسد، بازار دزفول توسعه یابد و گرانی مسکن در طرح ویژه مسکن لحاظ شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: شهرستان بهبهان با داشتن بزرگترین گاوداری آسیا می تواند در صادرات گوشت موفق باشد، آغاجاری نیز باید در مدیریت شهری، ساخت بیمارستان و آسیب های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته و همچنین باید به سمت احیای تالاب هورالعظیم برویم.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر وروستا ۲۸ خرداد ماه برگزارمی شود.

منبع:ایرنا

304624