قاضی زاده هاشمی: انصراف نمی دهم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بابیان این که سیاست خارجی باید دستاورد داشته باشد، تاکید کرد: دولت سیزدهم دیپلماسی متوهمانه را به دیپلماسی عمل‌گرا تغییر داد.

تصویر قاضی زاده هاشمی: انصراف نمی دهم

به گزارش سایت خبری پرسون، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، کاندیدای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری امروز مهمان میزگرد سیاسی بود.

امیرحسین قاضی زاده، در پاسخ به سوال ابراهیم متقی درباره انصراف از انتخابات گفت: نگاهم در عرصه انتخابات دینی و تکلیف است؛ کسی که خود را اصلح نداند شرعا نامزد شدنش حرام است. اینکه ما همه فرزندان انقلاب هستیم، مشخص است و انقلاب اسلامی همه نحله‌های فکری را در خود جا می‌دهد.

وی گفت: روسای جمهوری غیر از رهبری، یا شهید می‌شوند یا یک جور دیگری می‌شود؛ یعنی جوری می‌شود که خودش را گرفتار می‌کند. کسانی که به لحاظ سیاسی بهم نزدیک‌تر هستند باید کار درستی انجام دهند. معنا این نیست که همه به نفع یکدیگر کنار بکشند. گفت‌وگوهای زیادی در جریان است. من آدم بدسابقه‌ای در انصراف هستم و سری قبل انصراف ندادم.

همچنین بنا به گزارش مهر، او در بخشی دیگر از این میزگرد گفت: جوامع انسانی مبتنی بر نیاز یک دیگر شکل گرفته‌اند، انسان‌ها به هم نیاز دارند چه در داخل کشور و چه در خارج کشور، ما وقتی یک رابطه با خارج از ایران برقرار کنیم می‌خواهیم ایجاد و خلق قدرت کنیم.

وی افزود: با روابط سیاست خارجی می‌خواهیم امنیتمان را حفظ کنیم و جلوگیری کنیم از اینکه دیگران به ما تعرض کنند ما در طی چهار دوره قبل از دولت آیت الله رییسی با دو رویکرد مواجه بودیم و از زمان دولت رییسی این دو رویکرد کنار گذاشته شد.در برقراری ارتباط با خارج از کشور علاوه بر حفظ منافع، می‌خواهیم هویت و استقلال خود را حفظ کنیم و خلق قدرت کنیم تا به عنوان یک کشور دسته دوم یا سوم شناخته نشویم و امنیت خود را نیز حفظ کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی تأکید کرد: دولت سیزدهم دیپلماسی متوهمانه را به دیپلماسی عمل‌گرا تغییر داد. سیاست خارجی باید دستاورد داشته باشد. روی کار آمدن شهید رئیسی و شهید امیر عبدالهیان رویکرد غلط دولت قبلشان را تغییر دادند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: تلاش کردیم به خودمان تکیه کنیم و جبهه جهانی ایجاد کنیم، با کسب اعتماد مردم خود و کسب اعتماد دوستانمان. رفتند با کدخدا بسازند، هم خدا را از دست دادند و هم اهالی ده را. کشورهای همسایه هم به ما پشت کردند و قطع ارتباط رخ‌داده بود.

در ادامه اسکندری، مشاور قاضی زاده در این برنامه گفت:‌ این نگاه وجود دارد که قاضی زاده هاشمی میراث دیپلماسی شهید رئیسی باشد. سیاست خارجی کالای ارزانی نیست که سر هر کوی و برزن به آن چوب حراج زده شود. در چند سال گذشته دنبال غرب و رابطه با غرب بودند و به نوعی دنبال کد خدا بودند. مسیر را مسیر رضایت کدخدا می دانستند. در دولت آیت الله رئیسی شکل گرفت یک مسیر تازه رخ داد. دیروز یک کسی روی این صندلی نشسته بود و مردم را می ترساند و جنگ هراسی می کرد که اگر ترامپ بیاید جنگ می شود. میت برجام را از گور بیرون کشیدند و دارند کافور تازه به آن می‌زنند و ملت را از ترامپ قمارباز به قول شهید سلیمانی می ترسانند.

وی ادامه داد: ایکاش دیروز می گفتند در آن ۶ ماه قرار بود چه تعهدات فرابرجامی به دشمن تا دندان مسلح بدهند. موضع ما در آن دوره التماس شده بود. در سال اول آقای روحانی آقای اسدالله اسدی بازداشت و به ۲۰ سال حبس متهم شد، دریغ از اینکه وزارت خارجه کنارش بایستند. حتی خانواده اش به وزارت خارجه راه داده نمی شدند می گفتند برای ما دردسر دارد اما در سال اول دولت آقای رئیسی آزاد شدند. کدام کشور با التماس راه به جایی برده است؟ همین ماجرای آقای حمید نوری را ببینید. چه کسی باور می کرد در جایی که منافقان همه بودند وی را آزاد کنند.

منبع: خبرآنلاین

693265