وزیر صنعت، معدن و تجارت:

رشد اقتصادی کشور در شرایط کرونا ۸ درصد است

وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) از رشد هشت درصدی اقتصاد کشور در شرایط کرونایی خبر داد و گفت : طی سال جاری نیز در ۲۷رشته صنعتی بیش از ۵۰درصد رشد تولید داشته ایم.
تصویر رشد اقتصادی کشور در شرایط کرونا ۸ درصد است

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در سفر به جنوب کرمان با بیان اینکه ایران فشارهای اقتصادی زیادی را تحمل کرده است، گفت: با همه این مشکلات و فشارهای اقتصادی تجارت خارجی ما در سال گذشته حدود ۷۵ میلیارد دلار تامین کالا شد و ۱۴۶ میلیون تن کالا در شرایط تحریم جابجا شد.

وی افزود: با صادرات ۳۸ میلیارد دلاری ایران بخش خصوصی توانمند شد و در صادرات غیر نفتی کشور موفق شدیم کارخانه‌هایی در سراسر کشور به عرصه تولید و بهره برداری برسانیم.

رزم حسینی اظهار داشت: امروز اگر ما در شرایط اقتصادی، مشکلاتی داریم، هزینه این است که می‌خواهیم استقلال داشته باشیم و هر کشوری در طول تاریخ هزینه‌های استقلال را داد، موفق به پیشرفت شد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم وابسته به کشورهای دیگر باشیم، در دراز مدت مستعمره آن‌ها واقع می‌شویم.

رزم حسینی بیان کرد: نباید ناامید شویم ما باید باور کنیم با تمام شرایط سخت کشور را سرپا نگه داشته ایم و ارکان حکومت همه دست به دست هم دادند تا کشور سربلند باقی بماند.

وزیر صمت به برگزاری انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: باید در انتخابات مشارکت کنیم و حضور مردم مثل دوره‌های قبل باید حداکثری باشد.

منبع:ایرنا

304528