افتتاح شعبه طلایه داران صلح و سازش در اتاق بازرگانی قزوین

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی، رییس کل دادگستری استان قزوین در مراسم افتتاح شعبه طلایه‌داران صلح و سازش در اتاق بازرگانی قزوین شرکت و نکاتی را عنوان کرد.
تصویر افتتاح شعبه طلایه داران صلح و سازش در اتاق بازرگانی قزوین

به گزارش سایت خبری پرسون از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در آیین راه اندازی شعبه طلایه داران صلح و سازش اتاق بازرگانی قزوین گفت: دستگاه قضایی نسبت به مسائلی که به عنوان آسیب در سطح جامعه مطرح می شود، حساسیت ویژه دارد و بر این باوریم که تمامی دستگاه ها و نهادها باید برای تحقق اصل پیشگیری بکوشند و با بررسی پرونده‌های قضایی، مواردی که در نهایت در مراجع قضایی مطرح می‌شود، احصاء و شناسایی و علل آن ریشه یابی شود تا با نگاه و اقدامات پیشگیرانه، از طرح آن در مراجع قضایی جلوگیری شود.

مقام ارشد قضایی استان اذعان داشت: بسیاری از پرونده های بخش اتاق بازرگانی نیاز به طرح در مراجع قضایی ندارد و باید به صورت صلح و سازش، میانجی‌گری و داوری حل و فصل شود و هدف از تشکیل این شعبه نیز ایجاد صلح و سازش در پرونده های مطروحه است.

رییس کل دادگستری استان قزوین در ادامه بیان کرد: اتاق بازرگانی قزوین با استفاده از شعبه طلایه داران صلح و سازش می تواند یاور و همراه دستگاه قضایی باشد و به رفع مشکلات و اختلافات فعالان تولید و تجارت کمک کند.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی اظهارداشت: اتاق بازرگانی قزوین یکی از مجموعه های بسیار تاثیرگذار در حوزه اقتصاد و تجارت استان است که خوشبختانه هیچ هزینه ای هم برای دولت ایجاد نمی کند و چه بسا در بسیاری از موارد، راهگشا نیز به شمار می آید.

وی افزود: در پی اجرای مصوبه جلسه قبلی خوشبختانه امروز هشتاد و نهمین شعبه طلایه داران صلح و سازش استان دراتاق بازرگانی قزوین رسما آغاز به کار می کند و با شناختی که از تبحر مدیریت و اعضای هیات مدیره این اتاق داریم، امیدواریم شاهد رشد صلح وسازش در پرونده های واحدهای تولیدی و صنعتی باشیم.

304317

مطالب مرتبط