رییس کل دادگستری استان قزوین:

تقوا و تخصص در کنار هم لازمه کار کارشناسی است

رییس کل دادگستری استان قزوین،حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در مراسم اتیان سوگند کارشناسان رسمی جدید دادگستری استان حضور پیدا کرد و به ایراد سخنرانی پرداخت.
تصویر تقوا و تخصص در کنار هم لازمه کار کارشناسی است

به گزارش سایت خبری پرسون از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در مراسم اتیان سوگند کارشناسان رسمی جدید دادگستری استان گفت: کارشناسی رسمی دادگستری یک منصب بسیار حساس است و یک کارشناس به عنوان فردی صاحب نظر و متخصص می‌تواند با نظرات مستدل، دقیق و کاربردی مقام قضایی را در شناسایی و صدور آرای عادلانه یاری کند.

مقام ارشد قضایی استان اظهار داشت: تقوا و تخصص در کنار هم لازمه کار کارشناسی است و کارشناس با نظریه فنی دقیق باید هویت صنفی خود را حفظ کند و نباید در این مسیر دچار لغزش شود، زیرا تخلف یک کارشناس می تواند نگاه جامعه را نسبت همه کارشناسان و در نتیجه دستگاه قضایی تحت الشعاع قرار دهد.

رییس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه تعهد مبنای کار کارشناسی است، تصریح کرد: نظر کارشناس همانند رای قاضی است و باید کارشناسان برای اعلام رای و نظر، علاوه بر تخصص و علم کافی، از اخلاق حرفه‌ای برخوردار باشند تا حقی از کسی ضایع نشود.

وی بیان کرد: کارشناسان باید از تمامی ظرفیت های علمی، فنی و تخصصی که در اختیار دارند، به خوبی استفاده کنند، تا تصمیمات قضایی با خطا و اشتباه همراه نباشد و در نهایت احکام قضایی منطبق بر قانون و عدالت باشد.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در ادامه اذعان داشت: کارشناسان معتمد دستگاه قضایی هستند و در ارائه نظریات خود باید فنی، مستند، مستدل، بدون ابهام، با دقت کافی و به موقع عمل کنند و تحت هیچ شرایطی نباید از مسیر عدالت خارج شوند، زیرا نظریات کارشناسی می تواند مبنای صدور احکام قضایی باشد و باید همکاران قضایی را در رسیدن به حقیقت و عدالت کمک کنند.

وی گفت: همه ما زیرمجموعه و عضوی از قوه قضاییه هستیم و این قوه نیز بر اساس قانون اساسی، وظیفه احقاق حق، تحقق عدالت و اجرای قانون را بر عهده دارد. لذا ملاک و معیار عمل قضات، کارشناسان، وکلاء، کارکنان و... صرفاً باید قانون باشد.

304319