رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین:

قزوین اولین استانی بود که نمایشگاه اختصاصی توانمندی‌های صادراتی را در یک کشور خارجی برگزار کرد

مهدی عبدیان رئیس اتاق بازرگانی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان عنوان کرد: اتاق بازرگانی قزوین اولین استانی بود که نمایشگاه اختصاصی توانمندی‌های صادراتی را در یک کشور خارجی برگزار کرد.
تصویر قزوین اولین استانی بود که نمایشگاه اختصاصی توانمندی‌های صادراتی را در یک کشور خارجی برگزار کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، از قزوین؛ مهدی عبدیان رئیس اتاق بازرگانی به مناسبت ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار عصر پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه از خبرنگاران تجلیل کرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین در این نشست که در محل اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: از سال گذشته اطلاعات مربوط به نمایشگاه اربیل جمع آوری شد و تلاش کردیم با رصد کارشناسی به نظر رسید اقلیم کردستان محل مناسبی برای معرفی کالاهای استان باشد.

عبدیان اظهار داشت: از آنجا که ۵۵ درصد صادرات ما به عراق بوده و ۷۰ تا ۷۵ درصد این محصولات یا از طریق اقلیم کردستان یا به اقلیم صادر شده لذا این بازار مورد توجه جدی قرار گرفت و از سوی دیگر چون تجار اربیل خوشنام هستند و منطقه نیز امنیت بالایی دارد این بازار در اولویت برگزاری نمایشگاه قرار گرفت.

عبدیان افزود: دو ماه پیگیر برپایی نمایشگاه بودیم اما برخی ادارات کمک نکردند و تنها آقای صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی پای کار بودند و به ما کمک کردند و شاید اگر توانمندی لازم را نداشتیم و رئیس گمرک ایران کمک نمی کرد برپایی این نمایشگاه با چالش جدی مواجه می شد.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین اظهارداشت: این که بخواهیم صادرات یک میلیارد دلاری محقق شود باید همه همکاری کنند و اگر بخش دولتی براستی کمک می کرد توان ما بسیار بیشتر از این بود.

عبدیان بیان کرد: خروجی و دستاورد نمایشگاه بسیار خوب بود و در هفته های آینده یک هیئت بلند پایه اقتصادی از ۴۰ شرکت بزرگ اقلیم کردستان وارد ایران می شود و دوشنبه به قزوین سفر می کند که در میان آنها رئیس اتحادیه صادرکنندگان اربیل هم حضور دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان افزود: رسانه های اقلیم کردستان از این نمایشگاه بخوبی استقبال کردند و ۱۵ شبکه بین المللی عربی و کرد زبان برنامه های نمایشگاه را تحت پوشش تلویزیونی قرار دادند و چند ساعت پخش زنده نیز صورت گرفت و مصاحبه های متعددی با رئیس هیئت و شرکت کنندگان انجام شد که بسیار ارزشمند بود.

رئیس اتاق بازرگانی استان اظهار داشت: از دو سال پیش که بعلتی ارتباطات اقلیم و ایران قطع شده بود این اولین بار است که هیئت اعزام می شد و اتفاق مبارکی بود که توانستیم این نمایشگاه تخصصی را در ۴۲ غرفه برگزار کنیم و تشکل ها و انجمن ها و شرکت شهرک های صنعتی هم حضور داشتند و توانمندی خود را عرضه کردند.

740136