برداشت 50 درصد از محصول گندم سیستان و بلوچستان

مدیر جهاد کشاورزی تفتان سیستان و بلوچستان گفت: برداشت مکانیزه گندم این شهرستان توسط هشت دستگاه کمباین در حال انجام بوده و تاکنون کار برداشت یکهزارو ۱۰۰ هکتار برابر ۵۰ درصد به اتمام رسیده است.
تصویر برداشت 50 درصد از محصول گندم سیستان و بلوچستان

به گزارش سایت خبری پرسون از سیستان و بلوچستان، فضل الله کردی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارداشت: در فصل کشت پاییزه سال زراعی جاری ٢ هزار و ٢٠٠ هکتار از اراضی کشاورزی تفتان به زیر کشت گندم رفته است.

وی با بیان اینکه ٢٠درصد مزارع گندم تفتان که بصورت خرده مالک در دامنه‌های این شهرستان هستند به صورت دستی درو و برداشت می‌شود افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بیش از۶ هزار تن گندم برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی تفتان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تفتان دارای هشت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی زراعی و کشاورزی است خاطرنشان کرد: تاکنون چهار هزار و ۵٠٠ هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری شده و در سال جاری نیز با صرف اعتباری افزون‌بر٣٠٠ میلیارد ریال یکهزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به آبیاری نوین تجهیز خواهد شد.

وی تاکید کرد: عمده مردم تفتان شاغلان بخش کشاورزی هستند و توسعه این بخش می‌تواند در ارتقای اشتغال پایدار منطقه و ارتقای اقتصاد بهره‌برداران نقش بسزایی داشته باشد.

شهرستان تفتان با مرکزیت نوک آباد واقع در ۱۶۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

منبع:ایرنا

304238