95درصد از داوطلبین انتخابات شوراها تایید صلاحیت شدند

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا، افراد تایید صلاحیت شده این انتخابات را ٩٥ درصد برشمرد و گفت: با یک بررسی آماری ۲ هزار نفر از ردصلاحیت شدگان در هیات عالی نظارت انتخابات شوراها تایید صلاحیت شدند.
تصویر 95درصد از داوطلبین انتخابات شوراها تایید صلاحیت شدند

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدحمیدرضا کاظمی روز چهارشنبه در نشست خبری گفت: با یک بررسی آماری ۲ هزار نفر از ردصلاحیت شدگان در هیات عالی نظارت انتخابات شوراها تایید صلاحیت شدند. در واقع با دقت نظر در پرونده‌ها تلاش ما این بوده احقاق حق کنیم. درباره تهران و اصلاح‌طلبان تا این لحظه آمار ندارم که چه تعداد از اصلاح‌طلبان یا اصولگرایان تایید یا رد شده‌اند باید تنها به محتوای پرونده نگاه کنیم. خیلی از اصولگرایان با توجه به مستندات رد شدند.

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا افزود: یک وظیفه ملی برای مشارکت و وظیفه قانونی برای بررسی صلاحیت‌ها داریم. خیلی به عملکرد شورای پنجم نقد داشتند و شاید در دور پنجم کمتر به صلاحیت‌ها توجه شده بود. وظیفه ما این بود تا در این دوره افراد پاکدست و توانمند وارد شوند.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه ۲۸ خرداد همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، اولین میان‌دوره‌ای یازدهمین مجلس شورای اسلامی (برای ۱۱ حوزه انتخابیه؛ آستانه اشرفیه، تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، تفرش، بهار و کبودرآهنگ، گچساران و میانه و برای شش کرسی مجلس شورای اسلامی) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری (برای ۴ حوزه انتخابیه؛ تهران، خراسان رضوی، قم و مازندران) برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

304146