نکته‌ای امید بخش از بازی شب گذشته مقابل بحرین؛

ارائه یک بازی منطقی و آرام و به دور از اعتراض

تیم ملی با ارایه یک بازی خوب و منطقی سه گل به تیم بحرین زد و در صورت پیروزی برابر عراق به عنوان صدرنشین گروه به مرحله بعدی بازی‌های مقدماتی صعود خواهد کرد.
تصویر ارائه یک بازی منطقی و آرام و به دور از اعتراض

به گزارش سایت خبری پرسون، در بازی با بحرین مهمتر از سه گلی که به تیم حریف زدیم رفتار حرفه‌ای بازیکنان در جریان بازی بود. اینکه در هیچ یک از دقایق بازی به حاشیه‌ها تن ندادند و وارد درگیری نشدند. حتی در صحنه‌هایی که بازیکنان تیم بحرین مرتکب خطاهای خشن می‌شدند یا در جاهایی که سوت‌های داور خیلی منطقی به نظر نمی‌رسید. به خصوص در صحنه‌ای که به بازیکن بحرین به خاطر خطا به روی مهدی طارمی کارت زرد نشان داد در حالی که باید او را اخراج می‌کرد.

این بازی جز معدود بازی‌هایی بود که بازیکنان تیم ملی کمتر به داوری اعتراض کردند و در نتیجه بازی خوبی در برابر حریف به نمایش گذاشتند و مزد زحمات خود را با سه گل گرفتند.

اعتراض به داوری در تیم ملی تبدیل به اپیدمی شده بود و در بازی با ژاپن و جام ملت‌ها ضربه‌ای بد به تیم ملی زد.

به واقع بازی با بحرین درس خوبی به بچه های تیم ملی داد؛ اینکه در سخت ترین بازی می‌توان آرام بود اما محکم بازی کرد و در نهایت به هدف از پیش تعیین شده رسید.

در این بازی یک بار دیگر ثابت شد درگیری با بازیکنان حریف و اعتراض‌های مکرر به داوری هیچ فایده‌ای ندارد.

دقیقا به سبب همین آرامش بود که اسکوچیچ در بین دو نیمه با یک تعویض خوب شرایط تیم ملی را تغییر داد.

در حالی که در نیمه نخست تیم ملی از سه هافبک چپ پا در میانه میدان بهره می‌برد در نیمه دوم سامان قدوس به خط هافبک اضافه شد و این جابجایی که با بیرون کشیدن میلاد محمدی و استقرار وحید امیری به جای او رخ داد شرایط تیم ملی را تغییر داد و موجب شد تیم ملی در نیمه دوم با رسیدن به سه گل پیروزی به یاد ماندنی را جشن بگیرد.

درگیر نشدن با حریف و تن ندادن به حاشیه‌ها مهمتر از سه گلی بود که به بحرین زدیم. شاید بتوانیم به این نکته اشاره کنیم تیم ملی در بازی با بحرین شبیه ژرمن‌ها بازی کرد؛ خونسرد، آرام و منطقی و در جریان بازی روی تاکتیک از پیش تعیین شده اصرار ورزید.

304003