به منظور توسعه همکاری‌ها در جهت ترویج کتابخوانی؛

دیدار سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان

امیر هلاکویی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با حضور در اداره کل امورمالیاتی استان با بهروز مهدلو دیدار و گفتگو کرد.
تصویر دیدار سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان، صبح امروز (18 خرداد) امیر هلاکویی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان به منظور ایجاد بسترهای لازم در جهت تسهیل حضور و مشارکت سرمایه‌گذاران در زمینه احداث و تجهیز کتابخانه‌های عمومی با مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان دیدار و گفتگو کرد.

هلاکویی با اشاره به وجود کتابخانه‌های عمومی نهادی، مشارکتی و مستقل در سراسر استان، برخی از این کتابخانه‌ها را تنها مراکز فرهنگی در آن مناطق عنوان کرد و گفت: امروز کتابخانه‌های عمومی با کارکردهای متعدد در خدمت مراجعان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی هستند و با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی در کنار فعالیت اطلاع رسانی خود در جهت آگاهی بخشی به جامعه گام برمی‌دارند.

وی یکی از مهمترین اقدامات مجموعه کتابخانه‌های عمومی را تسهیل حضور مراجعان به کتابخانه‌ها و بهره مندی از امکانات این مجموعه برشمرد و اظهار کرد: امروزه استفاده از خدمات الکترونیک و نشستهای متعدد تخصصی و عمومی و فعالیت‌های آنلاین یکی از نقاط قوت کتابخانه‌ها است.

هلاکویی همچنین به نیاز برخی از مناطق شهری و روستایی استان به ایجاد کتابخانه‌های عمومی نیز اشاره کرد و با اذعان به مشارکت خیرین در احداث و تجهیز کتابخانه‌های عمومی در برخی از شهرها و روستاهای استان بر لزوم تسهیل حضور برخی از سرمایه گذاران و صاحبان صنایع در این حوزه تاکید کرد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، شرایط بهره‌مندی صاحبان صنایع از معافیت‌های مالیاتی در قبال احداث کتابخانه‌های عمومی مطابق با ماده 172 قانون مالیات‌های مستقیم و ضرورت ورود این افراد در ساخت؛ توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها را یادآور شد.

مهدلو: یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال فرهنگ و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی افزایش سرانه مطالعه در بین جوامع است.

بهروز مهدلو، مدیر کل اداره امور مالیاتی استان اصفهان نیز با تشکر از حضور امیر هلاکویی، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال فرهنگ و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، افزایش سرانه مطالعه در بین جوامع است.

مهدلو با اشاره به علاقه‌مندی خویش به حوزه کتاب و کتابخوانی، افزود: این اداره کل از تمامی ظرفیت‌های خود جهت افزایش سرانه مطالعه استفاده و آمادگی همکاری با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان را دارد.

وی افزود: کارگروهی از معاونان هر دو اداره تشکیل شود تا مفاد ماده 172 قانون مالیات‌های مستقیم بررسی شود و با استفاده ازحضور و مشارکت سرمایه‌گزاران و صاحبان صنایع و مشاغل در بحث ساخت؛ تجهیز و تعمیر کتابخانه های عمومی و بهره‌مندی از امتیازات قانونی معافیت های مالیاتی تعیین شده در ذیل همین قانون بتوان در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گام برداشت.

303936