برگزاری 60 نمایشگاه خدماتی تجاری در تبریز

دیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز گفت: امسال ۶۰ نمایشگاه داخلی با حضور شرکت‌های تولیدی و صنعتی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.
تصویر برگزاری 60 نمایشگاه خدماتی تجاری در تبریز

به گزارش سایت خبری پرسون در زمینه پوشش اخبار تبریز، مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریزاعلام کرد: در برگزاری این نمایشگاه ها تمامی شیوه نامه های بهداشتی اجرا و فاصله اجتماعی بین بازدیدکنندگان و غرفه داران رعایت می شود.

وی اظهار داشت: بعد از ظهر فردا بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی تخصصی ماشین‌آلات، لوازم و مصالح ساختمانی، بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی تخصصی حرارتی، برودتی و سیستمهای تهویه، پانزدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی گل و گیاه و گیاهان دارویی و هفدهمین نمایشگاه تخصصی فضای سبز و تجهیزات گلخانهای در سالنهای پروین اعتصامی، آذربایجان، امیرکبیر، ستارخان و شهریار برگزار می شود.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز گفت: بیست و ششمین نمایشگاه بینالمللی تخصصی ماشین‌آلات، لوازم و مصالح ساختمانی و بیست و چهارمین نمایشگاه بینالمللی تخصصی حرارتی، برودتی و سیستم های تهویه از ۱۸ تا ۲۱ خرداد و پانزدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی گل و گیاه و گیاهان دارویی و هفدهمین نمایشگاه تخصصی فضای سبز و تجهیزات گلخانه ای از ۱۸ تا ۲۲ دایر می شود.

ماهوتی، با بیان اینکه این نمایشگاه ها در ۲۰ هزار مترمربع فضای مسقف و یک هزار و ۳۰۰ متر مربع فضای باز برگزار میشود، ادامه داد: سمینارها و کارگروههای نمایشگاهها نیز در وسعت کم و از طریق مجازی برگزار می شود.

وی یادآوری کرد: برگزاری این نمایشگاهها در شکوفایی اقتصاد و مبادلات تجاری نقش به سزایی دارد و می تواند رونق اقتصادی را در دوران کرونا به واحدهای تولیدی و صنعتی بازگرداند.

نماایشگاه بین المللی تبریز با شیوع کرونا بیش از ۱۲ میلیارد تومان متضرر شد

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز گفت: با شیوع ویروس کرونا و به دنبال تعطیلی نمایشگاه های داخلی و خارجی، نمایشگاه بین المللی تبریز سال گذشته بیش از ۱۲ میلیارد تومان متضرر شد و این ضرر بر توسعه این نمایشگاه نیز تاثیر منفی گذاشت.

ماهوتی، با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی تبریز غیر از برگزاری نمایشگاهها منبع درآمد دیگری ندارد، افزود: در طول این مدت هزینههای جاری نمایشگاه بین المللی تبریز از سوی سهامداران تامین شده است.

وی اظهار داشت: با وجود متضرر شدن نمایشگاه بینالمللی تبریز، از سوی دولت و نهادهای دولتی مانند تامین اجتماعی، دارایی و مالیات، برق، مخابرات و سایر دستگاهها هیچ گونه حمایتی از این نمایشگاه انجام نشد.

۶ نمایشگاه خارجی از طریق نمایشگاه بین المللی تبریز در باکو برگزار می شود

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز گفت: با کسب مجوزهای لازم امسال ۶ نمایشگاه خارجی از طریق نمایشگاه بینالمللی تبریز در خارج از کشور و شهر باکو برگزار می شود.

ماهوتی، ادامه داد: این نمایشگاه ها شامل سه نمایشگاه تخصصی در باکو، ۲ نمایشگاه مبلمان اداری، شهری و دکوراسیون منزل و یک نمایشگاه فنی و مهندسی است و برنامه ریزیهای لازم در این راستا در حال تنظیم بوده و تلاش می شود این نمایشگاه ها از مرداد ماه برگزار شود.

نمایشگاه بین المللی تبریز دارای ۶ سالن نمایش مسقف، در مجموع به ‌متراژ ۵۰ هزار متر مربع و فضای باز نمایشی به وسعت ۲۰ هزار مترمربع است.

منبع:ایرنا

303635