معرفی کتاب؛

انتشار «بیت‌های جادویی» نوشته مهرداد ارجمندی

کتاب «بیت‌های جادویی» اثر مهرداد ارجمندی در انتشارات خالدین منتشر شده است.

تصویر انتشار «بیت‌های جادویی» نوشته مهرداد ارجمندی

به گزارش سایت خبری پرسون، شاید برای شما پیش آمده باشد فردی را در سمینار یا رسانه‌ای مانند تلویزیون مشاهده کنید که هنگام سخنرانی هرچند دقیقه از یک بیت شعر استفاده کند. بیت‌هایی که شاعران بزرگ کشورمان مانند حافظ، سعدی یا مولوی و شاعران کشور‌های دیگر سرودند.

حتما پس از شنیدن آن به شما حس خوبی دست داده است. دلیل آن را می‌توان در گره خوردن فرهنگ ما با شعر و ادبیات از گذشته تا امروز یافت. از سوی دیگر شعر و ادبیات با ناخود آگاه ما ارتباط دارد، از این رو استفاده از یک بیت شعر در مجلسی باعث می‌شود، ناخودآگاه همه میخکوب و ساکت شوند. کتاب «بیت‌های جادویی» اثر مهرداد ارجمندی در انتشارات خالدین منتشر شده است. این اثر می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

مهرداد ارجمندی، نویسنده کتاب «بیت‌های جادویی» درباره تجربه اش در استفاده از شعر گفت: در سمینار‌ها و کارگاه‌هایی که در چند سال اخیر برگزار کردم، بار‌ها حس خوب مخاطبان را پس از استفاده از شعر در کلامم احساس کردم. برای همین تصمیم گرفتم، کتابی در این باره بنویسم و به سادگی هرچه تمام‌تر توضیح دهم، در کجا از چه بیتی استفاده کنیم که دقیقا با موضوع، مکان و مخاطبان تناسب داشته باشد.

وی افزود: از آنجایی که میانگین مطالعه کتاب و حوصله کتابخوانی بسیار کاهش یافته است، کتاب «بیت‌های جادویی» که اثری کم حجم و بسیار کاربردی است، می‌تواند به جذابیت سخنرانی هایتان بیفزاید. برای مثال اگر در کنار معلم یا استادی باشید که مطلبی به شما آموخته است و بخواهید به او عرض ادب یا از او قدردانی کنید، به جای استفاده از جمله‌های عادی که همه استفاده می‌کنند، می‌توان از بیت «هیچ کس از پیش خود چیزی نشد هیچ آهن خنجر تیزی نشد/ هیچ قنادی نشد استاد کار تا که شاگردش کریزی نشد» استفاده کنید. در هر شرایطی می‌توان از شعر در سخنرانی و بیت‌های متناسب و زیبای دیگر بهره برد.

مهرداد ارجمندی، سخنران و مدرس آموزش‌های سخنرانی، فن بیان و ارتباطات،دانشجوی دکتری مدیریت در امارات، مدرس دانشگاه‌های علمی کاربردی و پیام نور، بنیانگذار آکادمی زندگی، مربی سخنرانی کارآفرینان و بازرگانان کشور و مشاور کسب و کار است. وی علاوه بر نگارش کتاب مهارت مسئله یابی و تصمیم گیری، در زمینه آموزش به بیش از ۸ هزار نفر تجربه دارد.

302956