ممنوعیت خروج مرغ از خراسان جنوبی

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر باید از هر گونه خروج مرغ به صورت رسمی و غیررسمی از خراسان جنوبی جلوگیری شود و اولویت، تامین مرغ بازار داخل استان باشد.
تصویر ممنوعیت خروج مرغ از خراسان جنوبی

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان جنوبی، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز چهارشنبه در پنجمین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان خراسان جنوبی افزود: ۲ برابر مصرف استان به صورت روزانه تولید مرغ داریم اما نظام توزیع با مشکل مواجه است که نباید این مشکلات وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: وضعیت توزیع مرغ به طور ویژه در دستور کار دادستانی استان قرار گیرد و با توجه به فرا رسیدن زمان انتخابات از هر گونه التهاب باید جلوگیری شود.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: تولیدکنندگان تا زمانی که مصرف گوشت مرغ در استان تامین نشده باشد، حق فروش به خارج از استان را ندارند.

وی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به کمبود جوجه‌ریزی در ماه گذشته ۷۰ تن تولید روزانه است در حالی که مصرف استان ۳۵ تن است.

حجت الاسلام حمیدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهمترین رویکرد در زمان انتخابات است و مردم و مسوولان نسبت به انتخابات پیش‌رو دغدغه دارند چون تاکنون تجربه این شرایط را نداشته‌ایم.

وی افزود: پروتکل‌هایی که صادر می‌شود پس از ابلاغ باید در دستور کار متولیان قرار گیرد زیرا سلامت مردم یک اصل در زمان انتخابات است.

رییس شورای قضایی استان خراسان جنوبی گفت: با توجه به ابلاغیه جدید، ثبت اثر انگشت در اوراق اخذ رای ممنوع شد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد اما افراد می‌توانند خودکار با خود داشته باشند و در مکان‌های برگزاری انتخابات هم پیش‌بینی لازم باید انجام شود.

وی اظهار داشت: ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ناظران بهداشتی هم در محل‌های اخذ رای باید حضور داشته باشند.

وی گفت: هنوز مردم نگران هستند که تهدید بهداشتی متوجه آنهاست یا خیر که باید از ظرفیت رسانه‌ها در این زمینه به خوبی استفاده و نگرانی مردم برطرف شود.

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه فضای شهر هنوز انتخاباتی نیست افزود: در زمینه حضور و دعوت از مردم باید شهرداری‌ها و درخصوص اطمینان‌دهی نسبت به بهداشتی بودن مکان‌های اخذ رای، دانشگاه علوم پزشکی با نصب بنرهایی در سطح شهر اقدام کنند.

وی گفت: گزارش‌های ناظران بهداشتی مانند گزارش‌های ضابطان دادگستری خواهد بود و در محاکم قضایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: این گزارش‌ها به شعبه‌های ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخابات ارسال و رسیدگی خواهد شد.

وی بر حفاظت از زیرساخت‌های مخابراتی و شبکه برق در روز انتخابات تاکید کرد و گفت: اگر نقصی وجود دارد تا روز انتخابات رفع اثر شود تا اخلالی در کار انتخابات به وجود نیاید.

حجت الاسلام حمیدی اظهار داشت: اگر امکان باشد در برخی شعبه‌های مهم اخذ رای برق اضطراری تهیه شود.

وی افزود: در ارتباط با عملکرد ستادهای انتخاباتی نیز به طور مستمر رسیدگی و نظارت شود که اگر جرمی اتفاق بیفتد اول با پیش‌بینی و پیشگیری و بعد از آن قاطعانه و طبق قانون برخورد لازم صورت گیرد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

302805