مشارکت مردم مهم است

بعضی اظهار‌نظرها نه‌تنها از سر دلسوزی نیست؛ بلکه تحریک‌کننده است، بعضا دیده می‌شود برخی از رسانه‌ها هشدار می‌دهند نمایندگان چگونه صحبت کنند و نکنند و به کدام حوزه ورود نکنند.
تصویر مشارکت مردم مهم است

به گزارش سایت خبری پرسون، جلال میرزایی نوشت: درباره صحبت‌های سعید قاسمی و مرتضی آقاتهرانی مبنی بر اینکه اگر مردم و نامزدها اعتراضی در برخی از زمینه‌ها داشته باشند با آنها برخورد خواهند کرد و حتی به رئیس دولت فعلی و پیشین هم توهین‌های را داشته‌اند، طی روزهای اخیر شاهد چندین موضع‌گیری بودیم که هم مایه وهن مردم‌سالاری است که در قانون اساسی بسیار روی آن تاکید شده اما باید رفتارهایی که منجر به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و حضور آنان پای صندوق‌های می‌شود، تقویت شود. رفتارها نباید تحریک‌کننده باشد؛ آن هم در شرایطی که نگرانی‌های جدی وجود دارد و به‌رغم بعضی از دلخوری‌ها که باعث تردیدهایی شده است، اکثریت علاقه‌مند به منافع کشورند و از همین رو نگاهی به حضور در عرصه انتخابات دارند.

نباید با بعضی موضع‌گیری‌ها حتی افراد مردد علاقه‌مند را تحریک کرد و اگر هم از منظر مشارکت این موضوع را بررسی کنیم، چنین اقداماتی هیچ کمکی نمی‌کند. از مسئولان می‌خواهم نگاهی عمیق‌تر داشته باشند و روی این مسائل تأمل کنند. آن چیزی که باعث مشارکت مردم پای صندوق‌های رأی می‌شود موضع‌گیری‌های مثبت است. اجازه دهند مردم خودشان قضاوت کنند، چراکه قوه تشخیص دارند. مردمی که دانشگاه‌ها و امور زندگی خود را توسعه داده‌اند، باید حقی برای انتخاب داشته باشند. مردم سره را ناسره را تشخیص می‌دهند و فرق بین شعاری که امکان عملی شدن دارد و قابل تحقق باشد را با شعارهای بدون‌پشتوانه و غیرعقلانی می‌دانند.

توجه: مطلب مندرج صرفا دیدگاه نویسنده است و رسانه پرسون در قبال آن هیچ موضعی ندارد.

منبع: آرمان ملی

302739