مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر:

21 هزار خانوار جدید تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان آذربایجان‌غربی قرار گرفتند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: طی سال گذشته 21 هزار خانوار جدید در استان تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفته‌اند که در این راستا آذربایجان‌غربی طی سه ماه اول سال از لحاظ بهره‌وری نیروی انسانی رتبه یک کشوری را کسب کرده است.
تصویر 21 هزار خانوار جدید تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان آذربایجان‌غربی قرار گرفتند

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، یونس معزز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت شانزدهمین سالگرد تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر در اتاق جلسات صندوق بیمه برگزار شد اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بر اساس تحقق اصل 29 قانون اساسی و به منظور پوشش بیمه اجتماعی اقشار مولد و کم هزینه و کم توقع کشاورز، روستائی و عشایر در سال 1384 تاسیس و در این راستا تمام بیمه‌شدگان صندوق از مزایای بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و مستمری بازماندگان برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: طی 16 سال گذشته تعداد ۱۲۳ هزار و ۳۰۴ نفر تحت پوشش صندوق بیمه هستند که از مجموع این تعداد ۴ هزار ۲۶۶ نفر مستمری بگیر صندوق بیمه، تعداد یک هزار و 535 نفر افراد بازنشسته و 2 هزار و 524 نفر فوتی و 207 نفر افراد کارافتاده هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر آذربایجان‌غربی با اشاره به نوع و شکل کار صندوق بیان کرد: نوع کار صندوق به شکل کارگذاری مد نظر قرار گرفته است که در حال حاضر تعداد ۹۸ صندوق کارگزاری در استان فعال هستند که بیشتر این کارگزاری‌ها به طور مستقل بوده به ارائه خدمات بیمه‌ای روستاییان و عشایر می‌پردازند.

وی تصریح کرد: روستاییان و عشایر و کشاورزان دارای 18 تا 50 سال سن و یا ساکنین شهرهای زیر بیست هزارنفر جمعیت بر اساس سکونت متقاضی، رانندگان حمل و نقل بار و مسافر برون شهری ساکن این مناطق،کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، کارکنان مراکز و شرکتهای وابسته به سازمان نظام دامپزشکی کشور،کشاورزان غیر ساکن در روستا و شاغلین به مشاغل فصلی در صورت اشتغال قالی‌بافان و زنبورداران، می‌توانند به صورت سالانه و یا قسطی تحت پوشش صندوق قرار گیرند.

معزز اضافه کرد: طی سال گذشته سهمیه تکلیفی جذب در نظر گرفته شده 15 هزار و 600 نفر بود که طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده صندوق استان موفق به جذب 21 هزار خانوار جدید تحت پوشش شد که آذربایجان‌غربی به عنوان استان‌های برتر در رشد بیمه‌ای در کشور شناخته شده است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۱ هزار خانوار جدید در استان تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفته‌اند که در این راستا آذربایجان‌غربی طی سه ماه اول سال از لحاظ بهره‌وری نیروی انسانی رتبه یک کشوری را کسب کرده است.

وی در خصوص جامعه هدف صندوق عنوان کرد: آخرین جامعه هدف صندوق در شهرها و روستاهای زیر 20 هزار نفر شامل 523 هزار و 104 نفر می‌باشد.

وی اضافه کرد: افرادی که تحت پوشش بیمه‌ای صندوق قرار می‌گیرند 5 درصد حق بیمه از طرف خود شخص 10 درصد از طرف دولت پرداخت می‌شود.

معزز خاطرنشان کرد: شکل پرداخت حق بیمه به سه صورت بوده که می‌توانند به طور مستقیم فیش را از کارگزاران دریافت و نزد بانک ملت و کشاورزی پرداخت و یا از درگاه اینترنتی و یا از طریق دستگاه اینترنتی که در اختیار کارگزار گذاشته شده است حق بیمه خود را پرداخت کنند که پرداخت حق بیمه به صورت سالیانه بوده و افراد مشمول می‌توانند به دو یا سه قسط اقدام به پرداخت حق بیمه کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر آذربایجان‌غربی یادآور شد: تمامی مشمولینی که شرایط عضویت در صندوق را دارند می‌توانند جهت عضویت در صندوق و بهره‌مندی از مزایای آن به کارگزاری‌های صندوق در سراسر استان مراجعه و یا با ارسال نام شهرستان به شماره 300027 کد کارگزاران شهرستان را دریافت و با ارسال مجدد کدکارگزاری به همان شماره، اطلاعات کارگزاری را نیز دریافت کنند.

302515