نماینده مردم نطنز:

گره مشکل معلمان خرید خدمت به دست دولت باز می شود نه مجلس

نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس شورای اسلامی گفت: حل مشکل معلمان خرید خدمات آموزشی نیاز به تصویب قانون از سوی مجلس ندارد و کلید حل مشکل این گروه از معلمان در گرو یک اقدام جمعی در دولت است.
تصویر گره مشکل معلمان خرید خدمت به دست دولت باز می شود نه مجلس

به گزارش سایت خبری پرسون، رحمت‌الله فیروزی درباره تجمع گروهی از معلمان خرید خدمات آموزشی در برابر مجلس و مطالبات آنان، اظهار کرد: خواسته این گروه از معلمان بر حق است و مجوزهای لازم به آموزش و پرورش را باید دولت و سازمان اداری و استخدامی کشور بدهند تا هرچه زودتر اعتبار لازم برای استخدام این معلمان خرید خدمات آموزشی اختصاص یابد.

وی افزود: کلید حل مشکل این گروه از معلمان در گرو یک اقدام جمعی در دولت است. وزارت آموزش و پرورش محدودیت‌های خاص خودش را دارد و بدون حمایت دولت و سازمان اداری و استخدامی کشور کار زیادی نمی‌تواند انجام دهد. همچنین باید به مطالبات معلمان نهضت سوادآموزی رسیدگی شود.

نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس، گفت: حل مشکل معلمان خرید خدمات آموزشی نیاز به تصویب قانون از سوی مجلس ندارد، اما به هر حال نگاه خانه ملت به تمام قشرهایی که در حوزه آموزش و پرورش مشکل دارند حمایتی است. صرف تصویب یک مصوبه مشکل را حل نمی‌کند و بر اساس قوانینی که سازمان استخدامی کشور تنظیم می‌کند باید مشکل این گروه از معلمان را برطرف کرد.

فیروزی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی باید پیگیری بیشتری برای حل این مشکل انجام دهد، تصریح کرد: اگر نیاز به تصویب قانون برای حل مشکل معلمان خرید خدمات آموزشی وجود دارد پیشنهاد و لایحه به مجلس ارائه کنند تا نمایندگان مردم تمام قد از تصویب چنین قانونی حمایت کنند.

وی درباره اعتراض برخی از معلمان مبنی بر استخدام طلاب در آموزش و پرورش، گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم، اما به هر حال هرگونه استخدام در وزارت آموزش و پرورش باید بر اساس ضوابط و قانون باشد، به این معنا که در این نوع استخدام‌ها اصل شایسته‌سالاری و نیاز این وزارتخانه مد نظر قرار بگیرد و کسانی در اولویت استخدام باشند که سابقه تدریس بیشتری دارند.

منبع : ایسنا

302294