حاجی میرزایی:

اصلی ترین راه اجرای سند تحول، افزایش توانمندی‌های معلمان است

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر تحلیل نتایج سنجش دانش‌آموزان، گفت: اصلی‌ترین راه اجرای سند تحول، افزایش توانمندی‌های معلمان است.
تصویر اصلی ترین راه اجرای سند تحول، افزایش توانمندی‌های معلمان است

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن حاجی میرزایی در اختتامیه گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ‌ها با اشاره به اهمیت برگزاری امتحانات حضوری گفت: این کار نیاز به مراقبت، توجه و نظارت کافی دارد تا دغدغه‌های آموزش و پرورش و اولیای دانش‌آموزان مرتفع شود.

وی با اشاره طبقه بندی تجربیات خود در چهار دسته اظهار کرد: در کاری مسؤولیت بپذیرید که در آن «آرمان و هدف» داشته باشید. مطمئناً اگر کاری، آرمان نداشته باشید، خسته، دلزده و تهی شده و نتایج مطلوب به دست نخواهید آورد.

عضو کابینه تدبیر و امید، دومین تجربه خود را «دستاورد داشتن» عنوان کرد و گفت: تلاش کنید در دوران خدمت خود، دستاورد داشته باشید.

وی دستاورد را حاصل نگاه عمیق تر به کار و فراموش نکردن نگاه های اصلی دانست و افزود: بگونه ای امور را مدیریت نمایید که حضور معناداری در کارها داشته باشید.

حاجی میرزایی با اشاره به تجربه سوم خود گفت: در کارها «عقلانیت» داشته باشید و آن را در سطوح مختلف مدیریت خود، توسعه و رواج دهید؛ هرچقدر مجموعه ای، نگرش عاقلانه تر داشته باشد تأثیر پذیری عمیق تری خواهد داشت.

وی تجربه چهارم خود را «داشتن نگاه راهبردی» دانست و گفت: در موضوعات یکسان، باید سطح توجه متفاوت وجود داشته باشد. مدیران در جایگاه راهبردی باید خطوط کلی و سرنخ های اصلی را در دست بگیرند. کارشناسان نیز باید در مورد موضوعات خوب بیندیشند و برای آن راه حل ارایه دهند، راه حل هایی که نسبتی با عقلانیت داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کفت: یکی از موضوعاتی که همواره از ما خواسته می شود، سند تحول است. سند تحول یک روح و کالبد دارد، اگر منحصر به کالبد سند شویم، فقط تولید کتاب، جزوه و گزارش خواهد شد.

فهم من از روح سند تحول این است که نظام یادگیری با معلم با کیفیت انجام می‌شود و باید پرسید آیا همه تولیدات ما در حوزه سند تحول، منجر به داشتن معلم با کیفیت شده است؟ و اگر نمی‌توانیم به این پرسش پاسخ دهیم یعنی روح سند را رها کرده و در کالبد آن، اسیر شده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه اظهار داشت: برای افزایش توانمندی معلمان، باید برنامه ریزی داشته باشیم و اگر امروز نمی توانیم همه معلمان را توانمند کنیم، برنامه ریزی کنیم تا هر سال درصدی از معلمان را توانمند کنیم.باید تبادل تجربیات معلمان، رقم بخورد و از این طریق توانمندی‌های آنان افزایش یابد.

منبع: ایسنا

301312