قالیباف در صحن مجلس:

مجلس پیگیر مشکل حقوق نیروهای خرید خدمات آموزشی خواهد بود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل حقوق نیروهای خرید خدمات آموزشی را از طریق دستگاه های نظارتی پیگیری می کنیم.
تصویر مجلس پیگیر مشکل حقوق نیروهای خرید خدمات آموزشی خواهد بود

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل90 مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی گفت: نیروهای خرید خدمات آموزشی سابقه زیادی در تدریس دارند اما حداقل حقوق کارگری به آنان پرداخت می شود و حقوق آنان کمتر از دو میلیون تومان است.

وی بیان کرد: دستگاه های نظارتی ایراد گرفتند و گفتند که منظور از حقوق کارگری، انجام ۴۴ ساعت کار در هفته است اما نیروهای خرید خدمات آموزشی کمتر از ۴۴ ساعت کار می کنند و باید حقوق کمی دریافت کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نیروهای خرید خدمات آموزشی مانند مابقی معلمان ۲۴ ساعت در هفته کار می کنند اما متأسفانه حقوق آنان بسیار کم است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر این حقوق نیروهای خرید خدمات آموزشی در چند ماه گذشته پرداخت نشده است و نیروهای خرید خدمات آموزشی حدود ۳۲ هزار نفر هستند و باید حقوق آنان دریافت شود تا انگیزه کار داشته باشند.

در ادامه جلسه، محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: حتماً در این باره با دستگاه های نظارتی صحبت می کنیم و موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: درست است که قانون کار ۴۴ ساعت است و معلمان ۲۴ ساعت خدمت می کنند اما آنان باید فرصت مطالعاتی هم داشته باشند و همان طور که سایر معلمان فرصت مطالعاتی دارند، این فرصت باید در اختیار نیروهای خرید خدمات آموزشی هم قرار گیرد.

منبع : مهر

375094