در حاشیه افتتاح خانه ورزش روستای بابا پیر مطرح شد؛

۵ خانه ورزش روستایی تا پایان سال به بهره برداری می رسد

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: حداقل تا پایان سال جاری ۵ خانه ورزش روستایی در این شهرستان به بهره برداری می رسد.
تصویر ۵ خانه ورزش روستایی تا پایان سال به بهره برداری می رسد

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، روز گذشته با حضور مسئولان کشوری، استانی، شهرستانی و با همت و پیگیری های نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، خانه ورزش روستای باباپیر شهرستان تویسرکان افتتاح شد.
توجه به ورزش روستاها می تواند زمینه ساز شکوفایی استعدادهای نوجوانان و جوانان و همچنین رفتن به سمت اهمیت دادن به ورزش بانوان روستایی نیز شود، چراکه بانوان روستایی به دلیل شرایط سخت رفت و آمد به شهر کمتر می توانند از فضاهای ورزشی بهره مند شوند.
در حاشیه افتتاح این خانه ورزش محمدمهدی مفتح، نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: سعی بر آن است تا پایان سال جاری حداقل پنج خانه ورزش روستایی دیگر نیز به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به پیگیری در سال های اخیر برای افزایش فضاهای ورزشی در سطح روستاها، اظهار کرد: جوانان روستایی استعدادهای فراوانی در زمینه فعالیت های متنوع ورزشی دارند و اگر فضاهای ورزشی مناسبی برای آنان راه اندازی شود، بی تردید فرصت شکوفا شدن این استعدادها هم فراهم می شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید به سمت فرصت سازی برای شکوفایی استعدادهای ورزشی در روستاها حرکت کنیم، افزود: هرچه امکانات ورزشی در سطح روستاها افزایش یابد، زمینه برای ایجاد نشاط عمومی و ارتقاء سلامت در جامعه روستایی به ویژه برای نوجوانان و جوانان مهیا می شود.

فعالیت ۶ هزار خانه ورزش روستایی در سطح کشور


محمدتقی امیری خراسانی، رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی عشایری و بازی‌های بومی محلی هم از فعالیت ۶ هزار خانه ورزشی روستا در سطح کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر خانه ورزش روستای باباپیر مجهز به تشک رزمی، میز تنیس، دارت، شطرنج و فوتبال دستی است.

وی ادامه داد: فدراسیون به دنبال آن است تا با فراهم ساختن شرایط لازم و امکانات مربوطه زمینه، برای برگزاری المپیاد خانه های ورزشی را نیز فراهم کند.

302026