فردین آقابزرگی در گفت و گو با پرسون؛

احتمال بازدهی 40 درصدی بازار سرمایه در سال 1400

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بالا بودن نرخ بهره و گمانه زنی‌هایی در خصوص کاهش قیمت دلار به عنوان دو متغیر اصلی فضای کسب و کار در بازار سرمایه و با درنظر گرفتن کسری بودجه موجود، انتظار بازدهی 40 درصدی در بازار سهام در سال 1400 با فرض ثابت بودن شرایط وجود دارد.
تصویر احتمال بازدهی 40 درصدی بازار سرمایه در سال 1400

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه در خصوص جهش بازار بورس به خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: طی دو ماه گذشته با رونمایی از بسته‌های حمایتی، تغییرات در قوانین معاملاتی، قوانین جدید مانند مالیات برعایدی سرمایه بازار دچار شوک شده است.

آقابزرگی بیان کرد: همزمانی این عوامل با دوره اصلاح قیمت‌ها در سه ماه اخیر نیز این بازار مستعد را دچار تغییر کرده تا جایگاه خود را به تعادل رساند. اصلاح قابل توجه در بیش از 50 درصد سهام شرکت‌ها و قیمت معاملاتی روزانه کمتر از ارزش ذاتی شرکت‌ها باعث ایجاد جذابیت شده و تلاقی این عوامل کنار یکدیگر هر چند به صورت موقت باعث دستیابی به ارزش نسبی در بازار است.

وی افزود: همچنان نقاط کور در حدود 5 تا 6 هزار میلیارد تومان از سهام‌هایی که تعدیل قیمت نکرده‌اند؛ باقی مانده و در صورت اصلاح قیمتی این بخش می‌توان از تغییر قابل توجه در وضعیت بازار سرمایه سخن گفت.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بالا بودن نرخ بهره و گمانه زنی‌هایی در خصوص کاهش قیمت دلار به عنوان دو متغیر اصلی فضای کسب و کار در بازار سرمایه و با درنظر گرفتن کسری بودجه موجود، انتظار بازدهی 40 درصدی در بازار سهام در سال 1400 با فرض ثابت بودن شرایط وجود دارد.

آقابزرگی در پایان تاکید کرد: اتفاقات زودگذری مانند رونمایی از قانون مالیات بر عایدی سرمایه در شکل گیری وضعیت تعادل در بازار موثر است. اما به دلیل حضور تعداد زیادی شرکت در صف‌های فروش، این انتظار با تأخیر رخ می‌دهد.

301975