بارگذاری اطلاعات بی‌دردسر در سامانه شفافیت

کارشناس مسائل شهری تهران با اشاره به اینکه راه‌اندازی سایت "شفافیت" یک نمایش بود، گفت: اگر قرار به ایجاد سایت شفافیت باشد، باید آن را نهاد فراتر از مدیریت شهری مانند سازمان بازرسی اداره می‌کرد و این امر توسط مجموعه‌ای صورت می‌گرفت که ذینفع نباشد.
تصویر بارگذاری اطلاعات بی‌دردسر در سامانه شفافیت

به گزارش سایت خبری پرسون، سید احمد علوی درباره عملکرد دوره فعلی مدیریت شهری تهران در حوزه شفافیت اظهار کرد: به طور کلی باورم این است که سایت شفافیت یک نمایش بود؛ شفافیت با راه‌اندازی یک سایت ممکن نیست.

وی ادامه داد: سایت و بارگذاری اطلاعات دست مدیران شهری است و اطلاعاتی که ممکن است دردسری برای مدیران شهری ایجاد کند، بارگذاری نمی‌شود در واقع موضوعات دسته‌بندی شده روی سایت قرار می‌گیرد و ممکن است اطلاعاتی درج شود که یا علیه رقیبشان است یا با انتشار آن به هیچکس برنمی‌خورد.

این کارشناس مسائل شهری تصریح کرد: اگر قرار به ایجاد سایت شفافیت باشد، باید آن را نهاد فراتر از مدیریت شهری مانند سازمان بازرسی کل کشور اداره می‌کرد در واقع این امر توسط مجموعه‌ای انجام می‌شد که ذینفع نباشد اما به طور کلی ایجاد شفافیت کار سختی است زیرا ذینفعان مقاومت دارند و شاید در برخی مواقع، مصالح با رویه‌ای که مدنظر است، همخوانی نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: مدیران شهری باید از یک حوزه به عنوان پایلوت، شفافیت را با ارائه نقطه نظرات کارشناسان آغاز می‌کردند در واقع باید موضوعاتی که قرار است در معرض دید قرار گیرد به چالش کشیده شوند و کارشناسان نقاط مثبت و منفی آن را استخراج کنند در غیر این صورت ارائه دسته‌ای از اطلاعات خام و نمایشی، کافی نیست.

این کارشناس مسائل شهری درباره موضوعات مهمی که در دوره بعدی مدیریت شهری باید به آنها بپرداخته شود، اظهار کرد: باید به طور همزمان چند کار انجام شود و نمی‌توان اولویت آنها را تعیین کرد؛ نخستین کار این است که باید دید نیاز شهر در حال حاضر چیست؟

وی ادامه داد: تیم جدید باید اولویت‌سنجی کند زیرا وضعیت کنونی شهر با 4 سال پیش متفاوت شده است؛ پیش از این، کرونایی در کار نبود و امروز شرایط اقتصادی و اجتماعی مردم تحت تأثیر این ویروس است بنابراین مدیریت شهری باید به موضوعاتی که بین مدیریت شهری و مردم مرتبط است، توجه بیشتری داشته باشد به عنوان مثال حمل و نقل عمومی یکی از مواردی است که در شرایط کرونایی وضعیت پرریسکی برای مردم ایجاد کرده است.

علوی گفت: برخی شهروندان در صورت استفاده نکردن از مترو، امکان پرداخت هزینه بیشتر برای ترددهای درون شهری ندارند، اگر مدیریت شهری در جریان بررسی‌های کارشناسی خود به این نتیجه برسد که افزایش نرخ بلیت، سبد معیشت قشر آسیب‌پذیر را کوچکتر می‌کند باید تدبیری برای آن داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از شهروندان در اثر شیوع کرونا شغل خود را از دست داده‌اند و مدیریت شهری می‌تواند با نهادهای مرتبط مانند سازمان بهزیستی، کمیته امداد و ستاد اجرای فرمان امام وارد مذاکره شود، گفت: علاوه بر این موارد مدیریت شهری باید فکری به حال پرسنل خود کند زیرا ضعیف شدن روحیه پرسنل، مشکل بزرگی است و متأسفانه در این دوره مدیریت شهری، کارکنان چندان تکریم نشدند.

این کارشناس مسائل شهری تصریح کرد: این در حالی است که نیروهای شهرداری در دوره قالیباف، کارهای نشدنی در شهر انجام می‌دادند اما در 4 سال اخیر تحت فشار قرار گرفتند و تضعیف شدند بنابرای همزمان که برای گرفتاری‌ها و مشکلات مردم تدبیری اندیشیده می‌شود باید برای مشکلات پرسنل نیز برنامه‌ریزی شود.

منبع: تسنیم

301628

سازمان آگهی های پرسون