بخش خصوصی و راه‌اندازی ۲ اردوگاه گردشگری در چهارمحال و بختیاری

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: بخش خصوصی برای احداث و راه‌اندازی ۲ اردوگاه گردشگری در این استان سرمایه‌گذاری می‌کند.
تصویر بخش خصوصی و راه‌اندازی ۲ اردوگاه گردشگری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش سایت خبری پرسون از چهارمحال و بختیاری، فرجام سمیعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد: برای اجرای این طرح‌ها در شهرستان‌های بروجن و کوهرنگ ۶۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و زمینه اشتغال مستقیم ۲۸ نفر فراهم خواهد شد.

وی افزود: یکی از این طرح‌ها اردوگاه گردشگری امام‌زاده حمزه‌علی در بخش بلداجی شهرستان بروجن است که بخش خصوصی برای اجرای آن ۱۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌کند.

سمیعی تصریح کرد: این طرح در زمینی به وسعت ۱۰ هزار مترمربع، زیربنای یک‌هزار و ۱۶۲ مترمربع و اشتغال‌زایی مستقیم هشت نفر احداث و راه‌اندازی می‌شود.

وی یادآور شد: بخش خصوصی همچنین برای احداث اردوگاه گردشگری چَما در شهرستان کوهرنگ ۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این طرح در زمینی به وسعت۱۱هزار و ۷۱۷ مترمربع، زیربنای ۸۸۹ مترمربع و اشتغال‌زایی مستقیم ۲۰ نفر راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: براساس تعهد بخش خصوصی، این طرح‌های سرمایه‌گذاری تا سال ۱۴۰۱ تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد.

سمیعی تاکید کرد: برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری، تسهیلات مورد نیاز در اختیار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قرار داده می‌شود.

وی افزود: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری پیش از این نیز برای اجرای هفت طرح گردشگری در سال‌جاری در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان و کوهرنگ با ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اشتغال‌زایی مستقیم برای ۵۰ نفر موافقت کرده بود.

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری همچنین به آغاز عملیات اجرایی ۶ طرح جدید در حوزه توسعه و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون اشاره و تصریح کرد: این طرح‌ها در چشمه صالح جونقان شهرستان فارسان، امام‌زاده علی‌ابن‌احمد روستای دهنو شهرستان بروجن، امام‌زاده عبدالله سورک شهرستان شهرکرد، پارک هزار جریب روستای گندمکار در بخش میانکوه شهرستان اردل، چشمه برم لردگان، مرکز بازدیدکنندگان سردشت لردگان اجرایی می‌شود.

سمیعی یادآور شد: برای اجرای این طرح‌ها هفت میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی اختصاص یافته و زمینه اشتغال مستقیم ۳۳ نفر به‌مدت سه ماه فراهم شده است.

سرمایه‌گذاری ۱۳۹ میلیارد ریالی با اشتغال‌زایی مستقیم ۹۲۶ نفر، پرداخت ۱۰۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش به‌منظور تثبیت اشتغال ۱۵۳ نفر، اختصاص ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات از منابع روستایی با تشغال‌زایی ۶ نفر و پرداخت ۷۷ میلیارد ریال تسهیلات کرونا برای تثبیت اشتغال ۳۷۴ نفر از مهم‌ترین اقدامات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در سال ۱۳۹۹ با هدف حمایت از بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان به‌شمار می‌می‌رود.

چهارمحال و بختیاری با افزون‌بر ۸۰۰ جاذبه گردشگری یکی از مقصدهای مهم گردشگری در ایران است.

هم‌اینک ۱۴ هتل، چهار هتل‌آپارتمان، ۲ مجتمع گردشگری، پنج مهمان‌پذیر، ۹۹ خانه‌مسافر، یک مجتمع سرگرمی تفریحی، ۵۰ اقامتگاه بوم‌گردی و پنج مجتمع بین‌راهی در چهارمحال و بختیاری زیر نظر اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فعالیت دارد.

منبع:ایرنا

301584