همه چیز درباره کنسرت آنلاین شهرام ناظری

شهرام ناظری در کنسرت برخط (آنلاین) خود که شامگاه هفتم خردادماه برگزار می‌شود قطعات «آخرین داستان»، «یار مرا»، «تمنای وصال»، «شیدا شدم»، «هوای عاشقی»، «ایران جوان»، «من چه دانم»، «آتش در نیستان» و قطعه کردی «کابوکی» را برای دوستداران موسیقی سنتی ایران اجرا خواهد کرد.
تصویر همه چیز درباره کنسرت آنلاین شهرام ناظری

به گزارش سایت خبری پرسون، آنچنانکه که روز چهارم خرداد ماه اعلام شده بود استاد شهرام ناظری خواننده و نوازنده پیشکسوت و نامی کشورمان قرار است ساعت ۲۱ روز جمعه (هفتم خرداد ماه) کنسرت برخط خود با نام آوای دوست را در قالب طرح صحنه‌ای به وسعت ایران برگزار کند.

آخرین داستان، یار مرا، تمنای وصال، شیدا شدم، هوای عاشقی، ایران جوان، من چه دانم، آتش در نیستان و قطعه کردی کابوکی از جمله قطعاتی هستند که ناظری در این کنسرت قرار است آنها را اجرا کند.

صابر نظرگاهی (نوازنده تار)، سینا جهان‌آبادی (نوازنده کمانچه)، بابک باربد (نوازنده عود)، جمشید صفرزاده (نوازنده سنتور)، توحید وحید (نوازنده کمانچه آلتو)، فرهاد صفری (نوازنده تمبک) و شهریار نظری (نوازنده دف) از جمله افرادی هستند که شهرام ناظری را در کنسرت آوای دوست در تالار وحدت همراهی می‌کنند.

این کنسرت در حالی قرار است برگزار شود که شهرام ناظری تا چندی پیش از مخالفان این نوع اجرا بوده است. او حتی در مصاحبه‌ای در این باره گفته بود: در این برهه زمانی کنسرت‌های متفاوتی به‌صورت آنلاین برگزار شد و مراکز مختلفی از من درخواست اجرای کنسرت آنلاین داشتند اما به شخصه علاقه‌ای به برگزاری کنسرت به این شیوه نداشتم. چراکه تمایل من این است که کنسرت در فضایی برگزار شود که بتوانم نفس مخاطب و علاقه‌مندان موسیقی را حس کنم.

وی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به طولانی شدن پاندمی کرونا درباره تصمیم به برگزاری کنسرت آوای دوست می‌گوید: متأسفانه درحال حاضر مشکل کرونا دست بردار نیست و مجبوریم با شرایط امروز خودمان را وفق بدهیم. بر این اساس بعد از این دوره طولانی تصمیم گرفتم این کنسرت برگزار شود.

مسئولیت پخش این اثر بر عهده یکی از تلویزیون‌های تعاملی و اینترنتی کشور است. این تلویزیون که به یکی از شرکت‌های خدمات ارتباطی تلفن همراه تعلق دارد، پیشتر برپایی کنسرت خواننده‌هایی چون حجت اشرف‌زاده و همایون شجریان را نیز بر عهده داشت.

نکته قابل توجه اینکه برگزاری کنسرت همایون شجریان از این اپلیکیشن در خردادماه سال گذشته با انتقادهای بسیاری همراه شد. اختلالات اینترنتی و مشکلاتی به سبب فراهم نبودن زیرساخت‌ها برای دریافت تصویر توسط کاربران سبب انتقادهای بسیاری به این تلویزیون اینترنتی و شخص همایون شجریان شد.

چراکه مخاطبان معتقد بودند با وجود تلویزیون‌های اینترنتی که تا آن زمان امتحان خود را پس داده بودند، نباید پخش کنسرت همایون شجریان به تلویزیون اینترنتی یکی از شرکت‌های خدمات ارتباطی تلفن داده می‌شد.

منبع:ایرنا

301397

مطالب مرتبط