در آستانه دیدارهای انتخابی جام جهانی فوتبال:

پرواز و هتل رایگان شد اما خبری از قول نوبخت نیست!

مهمترین مشکل فدراسیون فوتبال را در آستانه رقابت های انتخابی جام جهانی می توان بودجه و وضعیت نقدینگی آن دانست.

تصویر پرواز و هتل رایگان شد اما خبری از قول نوبخت نیست!

به گزارش سایت خبری پرسون، فدراسیون فوتبال بدهی های سنگینی دارد که از سالها قبل و از دوران مدیران قبلی بلاتکلیف باقی مانده و پرداختی انجام نشده است. عدم پرداخت بدهی ها، سوای اینکه باعث شده همراهان قبلی به فدراسیون کمک نکنند دلیلی شده تا شرکای تجاری و طرف حساب های دیگری به فدراسیون فوتبال کمک نکند و خدمات ارائه ننمایند. می توان گفت بی اعتباری بزرگترین مشکل فدراسیون فوتبال در سطح کشور است. از ایرلاین ها تا هتل ها و حتی کارمندان فدراسیون همه چند ماه و چند سال مطالبات خود را از فدراسیون قبلی طلب کار بودند . این ها به یک طرف، از طرف دیگر بدهی سنگینی که بخاطر قرارداد ترکمنچای با ویلوتس در انتظار فدراسیون فوتبال است و مطالبات دستیاران این مربی بلژیکی، فدراسیون را به بنگاهی ورشکسته تبدیل کرده است.

عزیزی خادم پس از حضور در راس فدراسیون و با توجه به مشکلات مالی و بی اعتباری فدراسیون تاج بدنبال مهیا کردن شرایط تیم ملی است ازهمین رو جلسه ای با دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه داشت. بعد از این جلسه محمدباقر نوبخت در پستی اینستاگرامی نوشت: «درباره تامین پشتیبانی مالی و لجستیکی جهت پیروزی تیم ملی نیز این اطمینان را به آنان دادم که برای تامین هزینه های تیم ملی فوتبال و تیم ملی فوتسال، سازمان برنامه و بودجه از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده می‌کند.»

اسکوچیچ سرمربی تیم کشورمان جهت آماده سازی شاگردانش درخواست برگزاری اردوی تیم ملی در کیش در خرداد ماه را داده بود به همین منظور فدراسیون اولویت خود را مهیا کردن شرایط این اردو از هزینه های بلیط هواپیما و اسکان تا رسیدگی به وضعیت چمن محل تمرین تیم ملی قرار داد.

اوایل اردیبهشت ماه گذشته و پس از مذاکرات و جلسات مختلف شهاب‌الدین عزیزی خادم، رییس فدراسیون فوتبال با عبدالرضا موسوی، مقرر شد تا هتل داریوش کیش به صورت رایگان میزبان ملی پوشان ایران باشد. پس از آن فدراسیون فوتبال بدنبال حل مشکل مالی دیگر بود و البته به نتیجه نیز رسید. قرارداد فدراسیون فوتبال و کیش ایر باعث شده تا تیم ملی دغدغه ای برای پروازهای خود نداشته باشد. وضعیت زمین چمن ورزشگاه کیش نیز بعد از یک ماه مورد رضایت دستیاران اسکوچیچ قرار گرفت.

تیم ملی حالا و با تلاش عزیزی خادم ، با پرواز رایگان راهی کیش شده و بدون پرداخت هزینه ای در یکی از بهترین های کشور اقامت دارد اما هنوز پرداختی از سوی سازمان برنامه و بودجه نشده است! عزیزی خادم همراه تیم ملی به کیش سفر نکرده تا کارهای اداری مربوط به پرداخت بودجه را پیگیری کند اما فعلا خبری نیست.

با توجه به برنامه ریزی های فدراسیون فوتبال اگر مبلغی که نوبخت و همکارانش قول داده اند حداکثر ظرف دو روز آینده به حساب این فدراسیون واریز نشود، برنامه های تیم ملی کشورمان اجرایی نخواهد شد و بدون تردید تاثیری منفی در عملکرد شاگردان اسکوچیچ خواهد داشت.

301383