وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد؛

اجرای طرح توسعه‌ای و ایجاد صنایع پایین دستی در معادن طلای تکاب/ افزایش تولید 20 درصدی معدن طلای زرشوران

وزیر صنعت، معدن و تجارت از اجرای طرح توسعه و ایجاد صنایع پایین دستی معادن طلا در تکاب خبر داد و گفت: طرح توسعه معادن تکاب در دست مطالعه و بررسی است و با توجه به ظرفیت منطقه طی روزهای آینده با حضور مسوولین استانی  و وزارت صمت با برگزاری جلسه‌ای برنامه‌های توسعه‌ای این منطقه را مصوب خواهیم کرد.
تصویر اجرای طرح توسعه‌ای و ایجاد صنایع پایین دستی در معادن طلای تکاب/ افزایش تولید 20 درصدی معدن طلای زرشوران

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، علیرضا رزم حسینی درحاشیه بازدید از معدن طلای زرشوران تکاب از اجرای طرح توسعه و ایجاد صنایع پایین دستی معادن طلا در این منطقه خبر داد و گفت: طرح توسعه معادن تکاب در دست مطالعه و بررسی است و با توجه به ظرفیت منطقه طی روزهای آینده با حضور مسوولین استانی و وزارت صمت با برگزاری جلسه‌ای برنامه‌های توسعه‌ای این منطقه را مصوب خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تبلور عینی اقتصاد مقاومتی کارخانه زرشوران که بزرگترین کارخانه طلای خاورمیانه است با حضور و فعالیت ۱۰۰۰ نفر از کارگران منطقه مشهود و امسال ۲۰ در صد افزایش تولید را شاهد بوده است تصریح کرد: با تشویق و آموزش جوانان می‌توان صنایع تبدیلی طلا را در شهرستان ایجاد و زمینه اشتغال پایدار آنان را فراهم آورد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت طی بازدید از بخش‌های معدن طلای زرشوران تکاب با مسئولان، دست‌اندرکاران و کارکنان این واحد در جریان مهمترین ظرفیت‌ها، مسائل و مشکلات آن قرار گرفت و به ایجاد صنایع تبدیلی پایین دست معادن طلا در تکاب تاکید کرد.

رزم حسینی در ابتدای ورود با حضور در اتاق جلسات معدن طلای زرشوران و با حضور مدیرعامل و کادر اداری معدن ، محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی ، همتی نماینده مردم شهرستانهای تکاب و شاهیندژ در مجلس شورای اسلامی، ستوده فر فرماندار تکاب جلسه ای تشکیل و در خصوص اهداف سفر خود و توسعه متوازن منطقه‌ای توسط معدن به جمع‌بندی‌هایی رسیدند.

استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این بازدید اظهار داشت: از معادن بایستی برای خدمت به مناطق محروم بهره برد و مجتمع معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران باید با مدیریت جامع و متمرکز به سودهی بیشتر و ظرفیت تولید بالاتر دست یابد .

وی افزود: تکاب با داشتن معادن بزرگ و غنی همچنان از محرومیت و فقر رنج می‌برد در حالی که معادن باید در خدمت توسعه این مناطق باشد.

محمد مهدی شهریاری افزود: طلای تولید شده در این معدن باید در داخل شهرستان فرآوری و در ساخت زیورآلات استفاده شود تا زمینه ساز اشتغال پایدار جوانان منطقه و افزایش ارزش افزوده برای تکاب شود.

معدن طلای زرشوران به عنوان بزرگترین معدن طلای ایران در ۳۵ کیلومتری شهرستان تکاب و ۱۵ کیلومتری مجموعه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تخت سلیمان واقع شده است و همچنین واحد فرآوری و استحصال طلا با ظرفیت سالانه سه تن شمش طلا در منطقه زرشوران تکاب در دست اجراست.

خاطرنشان می‌شود وزیر صمت در اولین برنامه از دومین روز سفر به استان آذربایجان‌غربی از مجموعه معدن طلای زرشوران در شهرستان تکاب بازدید کرد

انتهای پیام/

301359