اکرمی:

نامزدهای انتخاباتی باید از تخریب دیگران پرهیز کنند

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به این موضوع که بخشی از مشکلات کشور ناشی از تحریم، خشکسالی و شیوع کروناست، گفت: نباید قوای مختلف از جمله دولت را مقصر همه مشکلات جلوه دهیم و لازم است نامزدهای انتخابات مردم را امیدوار کنند و از تخریب دیگران پرهیز کنند.
تصویر نامزدهای انتخاباتی باید از تخریب دیگران پرهیز کنند

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدرضا اکرمی درباره آرایش احزاب سیاسی کشور در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: مادامی که در کشور تحزب و تشکل قوی نداریم، انتخابات ما فصلی و موجی خواهد بود. عده ای نامزد انتخابات می‌شوند و احزاب در ایام انتخابات در حمایت از آنها فعال هستند و بعد از اعلام نتایج، میزان فعالیت حزبی تا انتخابات بعدی پایین کشیده می‌شود.

وی افزود: این موضوع به انتخابات ریاست جمهوری اختصاص ندارد و در مورد مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی هم همین وضعیت برقرار است. لازم است قانون احزاب را جدی بگیریم و به احزاب روی بیاوریم و چند حزب قوی و نیرومند داشته باشیم که اینها در طول سال فعالیت سیاسی داشته باشند و مطالبات مردمی را پیگیری کنند.

این فعال سیاسی به تشدید مشکلات کشور در نتیجه کرونا و تحریم در دوره دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: انتخابات در شرایطی برگزار می‌شود که مشکلات کشور تشدید شده است؛ از یک طرف کرونا را داریم که دنیا را به زانو درآورده و از طرف دیگر با تورم ناشی از تحریم و فشار بین المللی مواجه هستیم.

اکرمی ادامه داد: مردم گرانی و بیکاری ناشی از این شرایط را ناشی از ضعف مدیریت مسئولان قوا می‌دانند اما واقعا همه مشکلات ناشی از مدیریت نیست. نباید قوای کشور از جمله دولت را مقصر همه مشکلات جلوه دهیم و لازم است نامزدهای انتخابات مردم را امیدوار کنند و از تخریب دیگران پرهیز کنند.

این فعال اصولگرا یادآور شد: خشکسالی ناشی از کمبود بارش‌ها به دولت و قوای دیگر مربوط نمی‌شود یا کرونا یک مساله یک مساله جهانی است و در کشورهای مختلف باعث گرانی و بیکاری شده است.

وی افزود: متاسفانه ما به فرافکنی عادت کرده‌ایم و دیگران را مقصر اعلام می‌کنیم و کمتر به ریشه‌های اصلی مشکلات و راه حل‌های واقعی آنها توجه داریم.

اکرمی با اشاره به اعلام اسامی نامزدهای دارای صلاحیت حضور در انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات امری تکلیفی و تشریعی و قانونی است و باید در انتخابات شرکت کرد زیرا انتخابات پیشانی نظام است و حضور حداکثری مردم، انعکاس مثبتی در فضای بین المللی و داخل کشور دارد و برعکس در صورت کاهش مشارکت باید منتظر تبعات منفی داخلی و بین المللی آن باشیم.

این فعال سیاسی اظهار کرد: مردم برای آشنایی با برنامه‌خای نامزدها باید مناظرات را گوش دهند و بین افراد تایید صلاحیت شده، انتخاب اصلح داشته باشند و انتخابات در ۲۸ خرداد با آبرومندی برگزار شود.

اکرمی، اهمیت ایجاد جاذبه برای حضور مردم در انتخابات را یادآور شد و گفت: شورای نگهبان باید جواب‌های اقناعی برای سئوالات مردم داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است میل به مشارکت در انتخابات و دیگر عرصه‌های فعالیت سیاسی در آنها کاهش یابد.

وی تصریح کرد: آنچه در هر کاری از جمله انتخابات اصل است ایجاد فضای رقابتی و مشارکتی است تا همه بتوانند نظر خود را پای صندوق رای اعلام کنند.

اکرمی برگزاری مناظره‌های انتخاباتی را برای ایجاد جذابیت بسیار موثر دانست و افزود: مردم باید توجه داشته باشند که برخی نامزدها کلیات و اراده‌هایشان را مطرح می‌کنند بدون اینکه به زمینه‌ها توجه کنند. مردم باید به کسی رای بدهند که صادقانه برنامه‌ای عملیاتی برای آینده کشور داشته باشد.

منبع: ایرنا

301325