خسارت 40 میلیارد تومانی کرونا به گردشگری کشور

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گفت: بیش از ۴۰ میلیارد تومان خسارت بر اثر شیوع بیماری کووید ۱۹ به گردشگری کشور خسارت وارد شد.
تصویر خسارت 40 میلیارد تومانی کرونا به گردشگری کشور

به گزارش سایت خبری پرسون از لرستان، ولی تیموری روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از ۳۳ طرح میراث فرهنگی و گردشگری لرستان افزود: بخشی از این خسارت ها مربوط به عدم تحقق عملکردها و خسارات وارده به هتل ها و اماکن گردشگری است.

وی با اشاره به حمایت های دولت از سرمایه گذاران این حوزه گفت: تاکنون ۲ بسته حمایتی در اختیار سرمایه گذاران حوزه گردشگری قرار گرفته است و در هفته آینده نیز بسته سوم تصویب و پرداخت می شود.

وی همچنین اظهار داشت: جایگاه تاریخی و فرهنگی لرستان ریشه در تاریخی غنی این استان دارد و به همین دلیل این استان دارای آثار و ابنیه تاریخی ارزشمندی است.

تیموری با بیان اینکه اقلیم متمایز و چهار فصل لرستان جایگاه گردشگری طبیعت گردی استان را متمایز کرده است اظهار داشت: آداب و رسوم و خرده فرهنگ های لرستان زبانزد گردشگران است.

وی افزود:گردشگری در مواجهه با کرونا متحمل خسارت سنگین شده است و فعالیت های گردشگری تبلیغات محدود است.

بهره برداری از ۵۲۶ طرح ملی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کشور با ارزش سرمایه‌گذاری۲ هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان امروز پنجشنبه با فرمان رییس جمهور و از طریق ویدئوکنفرانس آغاز شد.

301298