امام جمعه سلطانیه:

لزوم نهادینه شدن شعار «نه شرقی، نه غربی» در فرهنگ

امام جمعه سلطانیه از لزوم نهادینه شدن شعار «نه شرقی و نه غربی» در مسئله فرهنگ خبر داد..

تصویر لزوم نهادینه شدن شعار «نه شرقی، نه غربی» در فرهنگ

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب صبح امروز (۶ خردادماه) در جلسه کمیته تخصصی فرهنگی شهرستان سلطانیه به اهمیت فرهنگ و نقش آن اشاره کرد و با بیان اینکه نجات جامعه از انحرافات و لغزش‌ها به فرهنگ آن جامعه بستگی دارد، گفت: فرهنگ به معنای باور، اعتقادات، ایمان و عادات و آداب و رسوم مردم و همه چیزهایی است که مردم در زندگی روزمره با آن سر و کار دارند و این اهمیت فرهنگ است.

وی به فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری در اهمیت فرهنگ اشاره کرد و ادامه داد: فرهنگ مبدا همه خوشبختی‌ها و بدبختی‌های یک ملت است و اصلاح فرهنگ، بهترین راه اصلاح و نجات جامعه به شمار می‌رود.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیاز به فرهنگ را به نیاز به هوا تشبیه کرده‌اند و فرهنگ مثل هوایی است که ما تنفس می‌کنیم و همان‌طور که ناچار هستیم از هوا استفاده و تنفس کنیم، حالا اگر هوا خوب و تمیز باشد اثر خوبی دارد و اگر بد و ناسالم باشد اثر دیگری دارد، افزود: فرهنگ هم مثل هوا بوده و خوب و بد، سالم و ناسالم در فرد و اجتماع موثر است.

این مسئول با بیان اینکه دین اسلام در مسائل فرهنگی منابع غنی و ارزشمندی مثل قرآن و عترت را دارد، تصریح کرد: با وجود این دو منبع عظیم الهی، به دنبال فرهنگ غرب و بیگانه رفتن، کفران نعمت و ناسپاسی است.

حسینی‌نسب با بیان اینکه انقلاب اسلامی، یک انقلاب همه بُعدی است و به فرهنگ هم باید توجه جدی شود، اضافه کرد: شعار «نه شرقی و نه غربی» باید در مسئله فرهنگ هم نهادینه شود.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های نفوذ در کشورها، انتقال و ترویج فرهنگ بیگانه است، تاکید کرد: ترویج فرهنگ اسلامی از نفوذ فرهنگ بیگانه جلوگیری می‌کند.

این مسئول در ادامه به تشریح برنامه‌های فرهنگی شهرستان سلطانیه در سال‌جاری پرداخت و یادآور شد: برنامه‌های فرهنگی شهرستان سلطانیه در چهار محور، مسائل ملی خصوصاً مسئله جمعیت، مسائل بومی از جمله ارتباط با جوانان و نوجوانان، اعتلای مساجد و فعال‌سازی شورای فرهنگ عمومی و مسائل مناسبتی و برگزاری مراسم ولادت و شهادت و اعیاد در طول سال با همکاری کمیته تخصصی اجرا خواهد شد.

امام جمعه سلطانیه، انتخابات را بهترین فرصت برای تحول‌آفرینی در کشور دانست و تاکید کرد: با مشارکت حداکثری و انتخاب فرد اصلح انقلابی و تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی وضع موجود تغییر خواهد یافت.

منبع: ایسنا

301283