مدیرکل بهزیستی زنجان:

هیچ مسوولیتی بر گردن بهزیستی در خصوص مهدهای کودک نیست

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: هیچ مسوولیتی بر گردن بهزیستی درخصوص مهدهای کودک نیست و شهروندان مسائل مهدهای کودک از جمله شهریه، مدارک، نحوه‌ مدیریت، مجوزها را از طریق آموزش و پرورش پیگیری کنند.

تصویر هیچ مسوولیتی بر گردن بهزیستی در خصوص مهدهای کودک نیست

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، محمد محمدی قیداری افزود: بر اساس اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدیریت، اداره مهدهای کودک، صدور و تمدید مجوز فعالیت مهدها از سال جاری به آموزش و پرورش واگذار شده است.

وی اضافه کرد: مهدهای کودک استان سال گذشته نیز بخاطر مشکلات ناشی از کرونا، تعطیل شدند و تعداد اندکی به شکل نیمه تعطیل و با پذیرش محدود فعالیت می‌کردند.

این مسوول ادامه داد: بر اساس آمارهای اعلام شده ۵۰۰ نفر از بانوان شاغل در مهدهای کودک که به عنوان موسس، مسوول فنی، مربی و یا کمک مربی اشتغال داشته و اغلب سرپرست خانوار هستند، دچار آسیب‌های مالی و شغلی شدند.

وی اظهار داشت: آموزش و تربیت کودکان به عنوان آینده‌سازان ایران اهمیت زیادی دارد و در این میان مهدکودک‌ها در نگه‌داری و پرورش کودکان نیز نقش بسیار بارزتری دارند.

محمدی افزود: دوره مهدهای کودک و پیش دبستانی فرصت استثنایی برای تربیت بوده و بهزیستی استان نیز در سال‌های گذشته تلاش کرد با برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مربیان و به روز کردن دانش آنها و همچنین تدوین دوره‌های آموزشی با آخرین متدهای آموزش و پرورش زیر سن دبستان، گام‌های موثری در تربیت و پرورش کودکان بردارد.

وی خاطرنشان کرد: بهزیستی حامی کودکان است و به عنوان متولی نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، حمایت از کودکان آسیب‌دیده اجتماعی، ساماندهی کودکان کار، ایتام و همچنین مداخله در بحران کودک‌آزاری، رسالت و مسوولیت اجتماعی خود را ایفا می‌کند.

گفتنی است ۱۵۹ باب مهد کودک اعم از شهری، حاشیه و روستا مهدهای این استان تحت پوشش بهزیستی فعالیت می‌کردند.

منبع: ایرنا

301230

مطالب مرتبط