سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد :

پرورش کودکان حلقه مفقوده در مهدکودک‌ها

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با ابراز تاسف از اینکه پرورش کودکان در مهدکودک‌ها در اولویت قرار نگرفته است، گفت: تربیت و پرورش نیروی انسانی باید به عنوان اولویت اول کار مدیریت تعلیم و تربیت در مهدکودک‌ها، مدارس و آموزش و پرورش قرار گیرد.

به گزارش پرسون؛ علی بابایی کارنامی در مورد هشدار رهبر معظم انقلاب درباره وضعیت مهدکودک‌ها با تاکید بر اینکه این مراکز باید زیر نظر آموزش و پرورش قرار گیرند، گفت: قرار گرفتن فعالیت مهدکودک‌ها زیر نظر بهزیستی یکی از ایرادات اساسی است، زیرا با نگاه خدماتی و آموزشی اداره می‌شوند بنابراین به صورت جدی می‌طلبد زیر نظر وزارت آموزش و پرورش قرار گیرند.

سخگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود: البته این ایراد هم به آموزش و پرورش وارد است که به بسیاری از مباحث نگاه آموزشی دارد در حالی که اصل بر این است که پرورش نیروی انسانی در رابطه با تعلیم و تربیت مبنا قرار گیرد و این یکی از اصول مترقی است.

وی با ابراز تاسف از اینکه موضوع پرورش در مهدکودک‌ها در اولویت قرار نگرفته است، ادامه داد: تنها بحث آموزشی و خدماتی در این مراکز مورد توجه قرار گرفته است؛ از قدیم می‌گفتند علم بهتر از ثروت است، اما در حال حاضر با این نگاه به آموزش و پرورش و تربیت انسانی نگاه می‌شود که علم را زیربنای ثروت قلمداد می‌کنند در حالی که زیربنای پرورش انسان‌ها است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس یازدهم، تربیت نیروی انسانی را یکی از عوامل پیشرفت و توسعه کشور دانست و گفت: اگر تربیت و پرورش نیروی انسانی را به عنوان اولویت اول کار مدیریت تعلیم و تربیت در مهدکودک‌ها، مدارس و آموزش و پرورش قرار دهیم مشکلات جدی حوزه آموزش و پرورش رفع خواهد شد.

194920