معاون وزیر جهاد کشاورزی در سفر به گیلان؛

تا پایان امسال 250 فروشگاه روستا بازار در کشور راه اندازی می شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح فروشگاه روستا بازار آستانه اشرفیه گفت: تاکنون ۱۴۰ فروشگاه روستا بازار در کشور راه اندازی شده و پیش بینی می شود این تعداد تا پایان امسال به ۲۵۰ فروشگاه افزایش یابد.
تصویر تا پایان امسال 250 فروشگاه روستا بازار در کشور راه اندازی می شود

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، محمد علی طهماسبی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم بهره برداری همزمان فروشگاههای سموم، کود و بذر کشاورزی شبکه تعاون روستایی گیلان در آستانه اشرفیه اظهار داشت: راه اندازی چنین فروشگاه هایی با هدف تحقق سیاست های سازمان تعاون روستایی در تأمین مایحتاج و نیازمندی های کشاورزان با جدیت دنبال می شود.

وی ضمن اعلام اینکه تاکنون ۱۴۰ فروشگاه روستا بازار در کشور راه اندازی شده است گفت: پیش بینی می شود این تعداد تا پایان امسال به ۲۵۰ فروشگاه افزایش یابد.

معاونت وزیر جهاد کشاورزی افزود: در این فروشگاه ها مایحتاج فنی و کالاهای مورد نیاز با قیمت و کیفیت مناسب در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت و همچنین زمینه ساز رونق محصولات و تولیدات مختلف کشاورزی در مناطق مختلف می باشد.

به گفته طهماسبی فعالیت این فروشگاه های روستا بازار که از سوی اتحادیه های تعاون روستایی در حال انجام است، موجب کوتاهی فاصله تولید تا مصرف محصولات روستاییان شده، ضمن آنکه تولیدات کشاورزان بدون واسطه با کیفیت و قیمت مناسب به مصرف کنندگان عرضه می شود.

مدیریت تعاون روستایی گیلان نیز در این مراسم با اشاره به بهره برداری و تجهیز فروشگاههای سموم، کود و بذر کشاورزی شبکه تعاون روستایی در این استان گفت: امروز تعداد ۱۰ فروشگاه با هدف تامین نهاده های کشاورزی چون کود، سم و بذر کشاورزان در شهرستان های مختلف گیلان به بهره برداری می رسد.

عباس جعفرپور افزود: برای تجهیز هر یک از این فروشگاه ها بین چهار تا هفت میلیارد ریال هزینه شده است و راه اندازی چنین فروشگاه هایی با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود.

وی در ادامه گفت: در مرحله دوم، تلاش می شود این فروشگاه ها در تمامی شهرستان های استان گیلان جهت ارائه خدمات کشاورزی به روستائیان راه اندازی شود.

مدیریت تعاون روستایی گیلان اظهار داشت: در این فروشگاه ها خدمات مورد نیاز کشاورزان با قیمت پنج درصد پایین تر و با کیفیت تضمین شده به روستائیان عرضه می شود.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن حدود ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۲۳ هزار و ۵۷۰ برنج، ۲ هزار و ۵۰۷ هکتار بادام زمینی و بیش از سه هزار هکتار محصولات باغی و صیفی جات یکی از کانون های اصلی کشاورزی در استان گیلان است.

این شهرستان در شرق گیلان واقع شده و با داشتن 2 بخش مرکزی و بندر کیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

منبع: ایرنا

301111

مطالب مرتبط