تهیه کرم ضد آفتاب خانگی

برای محافظت از پوست باید از کرم ضد آفتاب استفاده شود. اما ممکن است برخی از این کرم ها از مواد شیمیایی مضر استفاده کنند. اما نگران نباشید. شما میتوانید با تهیه چند عنصر در خانه مانند روغن های اساسی و اسطوخودوس، روغن نارگیل، روغن آووکادو … برای ساخت کرم ضد آفتاب استفاده کنید و از طبیعی بودن این کرم ها لذت ببرید.
تصویر تهیه کرم ضد آفتاب خانگی

به گزارش سایت خبری پرسون، محافظت پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید برای حفظ سلامتی پوست ضروری است ، اما بسیاری از کرم های ضد آفتاب تجاری حاوی مواد شیمیایی مضر هستند، که می توانند با تولید رادیکالهای آزاد سرطان را تقویت کنند. با این وجود ، میتوانید از پوست خود حتی بدون استفاده از ضد آفتاب تجاری محافظت کنید. بسیاری از مواد طبیعی دارای خاصیت SPF هستند و در هنگام ترکیب با هم، می توانند یک ضد آفتاب قدرتمند را تشکیل دهند. شما میتوانید با پیروی از دستورالعمل ها و پیروی از آموزش ساخت کرم ضد آفتاب، یک کرم ضد آفتاب خانگی را برای خود بسازید.

مواد مورد استفاده :

۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

½ قاشق غذاخوری روغن آفتابگردان

¼ فنجان آب

۳ تا ۴ قاشق غذاخوری اکسید روی

آلوئه ورا پر از آنتی اکسیدان است و تأثیر مرطوب و خنک کننده ای روی صورت می گذارد. می تواند از پرتوهای مضر UV و آفتاب سوختگی محافظت کند. خوبی ویتامین E ، بتاکاروتن و آنتی اکسیدان ها در روغن آفتابگردان این است که از پوست در برابر آفتاب محافظت می کند و حساسیت به آفتاب را کاهش می دهد.

ساخت این نوع کرم ضد آفتاب خیلی راحت می باشد تنها لازم است همه مواد را به خوبی مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند و این مخلوط را روی صورت بمالید.

301100