در قالب اولین المپیاد ورزشی کارگران در سال 1400 انجام می شود؛

رقابت ورزشی کارگران یزدی در محل کار

رئیس مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران استان یزد گفت: اولین المپیاد ورزشی کارگران یزد در سال 1400برگزار خواهد شد که در مرحله اول در سطح کارگاهها و کارخانه ها و سپس در سطح شهرستان ها برگزار و نفرات برگزیده در سطح استان باهم رقابت می کنند.
تصویر رقابت ورزشی کارگران یزدی در محل کار

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محمد هادی آقایی در جمع اصحاب رسانه استان یزد از برگزاری اولین المپیاد ورزشی کارگران استان با هدف استعدادیابی، نشاط و شادابی و همگانی کردن ورزش در سال 1400خبر داد و گفت: این المپیاد در مرحله اول در سطح کارگاهها و کارخانه ها و سپس در سطح شهرستان ها برگزار و نفرات برگزیده در سطح استان باهم رقابت می کنند.

رئیس مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران استان یزد مهمترین جامعه هدف برگزاری این المپیاد را بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: بر اساس آمارها حدود310هزارنفر بیمه شده اجباری تامین اجتماعی در سطح استان داریم که اگر ۵ درصد این جامعه در این رویداد شرکت کنند امیدواریم 15تا20هزارنفر خواهند شد.

وی ادامه داد: دومین گروه جامعه هدف برگزاری این المپیاد، کارگران بازنشسته هستند که کمتر به آنها توجه شده، به همین علت سعی شده برنامه ها و مسابقاتی در این المپیاد ورزشی برای آنها تدارک دیده شود تا این افراد نیز انگیزه ای برای حضور در فعالیت های عمومی و ورزشی داشته باشند.

آقایی، فرزندان خانواده های کارگران و زنان خانه دار برخوردار از دفترچه تامین اجتماعی و کارگران نابینا و کم بینا از دیگر گروه های هدف به شمار میروند که در ۱۹رشته شامل دو سرعت، پرتاب توپ مدیستال، طناب کشی، هدف زنی با توپ، روپایی، قوی تربت کارگر مرد استان، پیاده روی، تیراندازی، ژیمناستیک، کاراته، لیوان چینی، دراز و نشست پدر و پسری، ایروبیک به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران استان هزینه برگزاری این المپیاد را حدود350تا400میلیون تومان دانست و ابراز داشت: جایزه نفرات نفرات اول مبلغ20میلیون ریال ، نفرات دوم 15میلیون ریال و نفرات سوم 10میلیون ریال است و جایزه رشته های تیمی هم برای تیم اول مبلغ 60میلیون ریال، برای تیم دوم 50میلیون ریال و برای تیم سوم مبلغ 40میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص زمان برگزاری این المپیاد هم خاطر نشان کرد: برگزاری این المپیاد بستگی به وضعیت بیماری کرونا در سطح استان دارد اما پیش بینی شده است که افتتاحیه این المپیاد از تاریخ اول تیر شروع و تا پایان تیر این مسابقات ادامه داشته باشد. البته ثبت نام شرکت کنندگان از دهم خرداد آغاز و تا ۲۵ام ادامه دارد و علاقه مندان میتوانند از طریق سایت به نشانی mvkyazd.ir مراجعه کنند.

دبیر هیات ورزش کارگران استان در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت 12مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران در 9شهرستان استان خبر داد و گفت: در شهرستان خاتم به عنوان نهمین شهرستان زمین تملک شده و پس از کرونا کار احداث آن صورت خواهد گرفت و تنها در سطح شهرستان بهاباد هیچ مجموعه ورزشی فرهنگی برای کارگران وجود ندارد که در حال رایزنی هستیم.

آقایی با بیان اینکه قبل از شیوع بیماری کرونا مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران در 32رشته ورزشی فعالیت آموزشی داشت خاطرنشان کرد: به دلیل کرونا در حال حاضر فعالیت های اموزشی این مجموعه به 26رشته ورزشی کاهش یافته است.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

290865