مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

احداث بنای یابود حسین منزوی کلید خورد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از انجام مقدمات احداث بنای یابود حسین منزوی، شاعر برجسته معاصر در زنجان خبر داد.

تصویر احداث بنای یابود حسین منزوی کلید خورد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، محمدربیع احمدخانی افزود: امیدواریم با جلب حمایت‌های لازم، بنای یابود حسین منزوی در آینده نزدیک احداث شود تا بتوانیم به این خواسته چند ساله مردم زنجان جامه عمل بپوشانیم.

وی با بیان اینکه حسین منزوی از برجسته‌ترین شاعران معاصر کشور است، اظهار داشت: امسال نخستین دوره ۲ سالانه جایزه ملی ' غزل' (پاسداشت حسین منزوی) برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: این جشنواره شامل پنج بخش کتاب غزل فارسی، کتاب غزل ترکی چاپ شده در فاصله زمانی سال های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸، بخش های شعر فارسی و ترکی (ارسال پنج اثر از هر شرکت کننده) و بخش پژوهش با موضوع غزل‌های حسین منزوی است.

احمدخانی از دایر کردن دبیرخانه دائمی این جشنواره در زنجان خبر داد و افزود: تلاش ما این است که این رویداد فرهنگی و ادبی در ادامه به صورت منظم و مرتب برگزار شود.

به گزارش ایرنا حسین منزوی، غزل‌سرای برجسته معاصر، در سال ۱۳۲۵ در زنجان متولد شد. وی از سنین جوانی سرودن شعر را آغاز کرد و در سال ۱۳۴۶ به عنوان شاعر خود را مطرح کرد و غزل‌های او مورد توجه غزل‌سرایان قرار گرفت.
از منزوی آثار متعددی برجای مانده است که ازآن جمله می توان به کتاب‌های" با عشق در حوالی فاجعه"، "از شوکران و شکر" " با عشق تاب می آورم" " حنجره زخمی تغزل"و گزیده اشعار "از ترمه و تغزل" اشاره کرد.
حسین منزوی در سال ۱۳۸۳ پس از مدت‌ها تحمل رنج بیماری قلبی در بیمارستان شهید رجایی تهران درگذشت.

منبع: ایرنا

290778

مطالب مرتبط